F1
2016. március 26. szombat, 08:59
Szerző: Berta Kitti; Fotó: DPPI
Fernando Alonso ausztráliai balesete bizonyíték lehet arra, hogy a biztonság növelése mihamarabb szükséges a Formula-1-ben, és a Halo bevezetésével sem várhatnak sokáig – állítja Allan McNish.
Megoszlanak a vélemények arról, hogy Fernando Alonso melbourne-i balesetekor milyen szerepet játszott volna a vitás fejvédő rendszer, a Halo. Miután az Ausztrál Nagydíj versenyén a spanyol McLarenje fejtetőn állt meg, Alonso kimászott versenygépéből, hogy mindenki lássa, jól van. Többek szerint ebben az esetben veszélyes lett volna a Halo használata, a 34 éves pilóta ugyanis nem tudta volna ilyen hamar elhagyni autóját.
Alonso csapattársa, Jenson Button szerint azonban erre valójában nem is volt szükség, így az új fejvédő rendszer nem lett volna befolyásoló tényező ebben az esetben. Allan McNish, volt autóversenyző és a BBC F1-es szakértője szerint Alonso balesete irányt mutatott arra vonatkozóan, hogy a Halo bevezetése szükséges a sportban. „Számomra a történtek bizonyítják, hogy további erőfeszítések szükségesek a biztonság terén.”
„Először is arra kell helyezni a hangsúlyt, hogy a versenyző könnyen elhagyhassa az autót, ha bevezetik a rendszert. A legijesztőbb dolog az volt Alonso balesetekor, hogy az autó ilyen közel állt meg a falhoz, és éppen, hogy elkerülte a fejével az ütközést. Minden, ami hozzájárul ahhoz, hogy a pilótát ilyen helyzetben megvédje, az egy jó dolog. Ha egy autó a feje tetején áll meg, akkor is jobb várni, mint egy fejsérülést kockáztatni.”