F1
2016. április 4. hétfő, 14:26
Szerző: Gobodics Tamás, fotó: dppi
Nem mindenki örül felhőtlenül az újonc amerikai csapat sikereinek, van, aki szerint az autó tulajdonképpen egy Ferrari – ez pedig csak nekik jó, az F1-nek semmiképpen sem az.
Az újonc Haas csapat a piros zászlót is kihasználva egy hatodik hellyel nyitott Ausztráliában, majd Bahreinben még ennél is erősebbek voltak és Romain Grosjean gyakorlatilag önerőből ért oda az ötödik pozícióba – a csapatnál mostantól a pontszerzés lesz a cél minden futamon. A riválispk azonban nem egyformán fogadták a legújabb rivális eredményeit.
Az már a tél folyamán kiderült, hogy rendkívül erős az összefonódás a Haas és a Ferrari között, olyannyira, hogy Grosjean az olasz istálló szimulátorában töltött jelentős időt – ennek megfelelően sokan úgy tartják, hogy maximum papíron beszélhetünk újoncról, az amerikaiak valójában a Ferrari B-csapatát jelentik.
“Azt hiszem, hogy hibát követtünk el” – viccelődött Mauruzio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke, amikor Grosjean és a Haas eredményeiről kérdezték. “Komolyra fordítva a szót, természetesen le vagyok nyűgözve az eredményeik láttán. Nagyon keményen dolgoztak és nekünk örülnünk kéne, mert ezekben az autókban Ferrari-motor van”. Az érdekesség az, hogy Grosjean két futam után a gyári Ferrari-pilótákkal egy szinten van a világbajnokság pontversenyében…
Nem örül azonban mindenki ennyire, Bernie Ecclestone például nemrég kijelentette, hogy a Haas gyakorlatilag egy Ferrari, ami azt jelenti, hogy nem meglepő, hogy jó az autó, hiszen a Ferrari is jó. Pat Symonds, a Williams technikai főnöke ennél bővebben fejezte ki mondandóját: szerinte ez az irány nem tesz jót a Formula-1-nek.
“Az a státusz, hogy valaki gyártó az F1-ben, fokozatosan elkopott, teljesen” – nyilatkozta a New York Timesnak. “Amit a Haas csinált, az számukra jó, de nem hinném, hogy ez az az irány, amely felé a Formula-1-nek haladnia kell”.