Izgalmas csatákkal startolt a gyorsasági-ob

Sorozatos kiugrások miatt alaposan felborult a sorrend a formaautók versenyének élmezőnyében, amelyet a Safety Car mögött kellett befejezni. Fantasztikus felzárkózás után végül az a Rónai Tamás nyerte a futamot, aki csak az utolsó helyről rajtolhatott.

Formaautó – Rónai az utolsó helyről az élre

A formaautók pénteki versenye igen érdekesen indult, ugyanis a komplett első sor kiugrott a rajtnál, amiből eredően Magyar János és Petr Samek is áthajtásos büntetést kapott, sőt az ötödik rajtkockából induló Volentér Balázs is ugyanezt a hibát követte el. Ebből adódóan az első körökben folyamatosan felborult a sorrend, miközben az utolsó helyről induló Rónai Tamás olyan ütemben jött felfelé, hogy az ötödik körre már át is vette a vezetést. Magyar János a büntetése után az ötödik pozícióba tért vissza a pályára, a nyolcadik körre pedig már a második helyre zárkózott fel, de alaposan lemaradva Rónaitól.

Magyar János ezután elkövetett mindent, megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de egy ideig úgy látszott, hogy nincs esélye. A 12. körben azonban Eszenyi László kipörgött a sikánnál és elakadt, emiatt Safety Car jött be a pályára. Sajnos a további verseny elmaradt, ugyanis egy másik autó lerobbanása miatt a mezőny a Safety Car mögött fejezte be a versenyt, a sorrend már nem változott. A mezőnyben Rónain kívül még egy nagy felzárkózást láthattunk, Andreas Germann a 12. helyről jött fel a negyedik pozícióba.

 

Eredmények:

1. Rónai Tamás (Formula Renault FN 2.0): 29 perc 53.000 mp.
2. Magyar János (Formula Master Tatuus Honda): +0.687 mp.
3. Antonin Sus (Dallara 302) +1.520 mp.
4. Andreas Germann (Dallara F308) +1.876 mp.
5. Tomas Chabr (Van Diemen 05) +2.989 mp.

speedlight_formula

 

Kistúra – Vesnic pole-pozícióból nyert

Viszonylag sima rajtot hozott a speedzone.hu Kupa harmadik versenyfutama a Hungaroringen. A start legnagyobb vesztese Bús Edina lett, aki a negyedik pozícióba esett vissza, de nagyon gyorsan fel is zárkózott a harmadik pozícióba. Ezek után körökön át tartó csatába kezdett Mladen Lalusic-csal, akit végül a 9. körben sikerült megelőznie.  Ekkorra már sajnos nagyon lemaradt az első helyen magabiztos előnyt kiautózó Milovan Vesnic-csel szemben, így többet már nem tudott javítani a pozícióján.

A futam legnagyobb felzárkózását Keszthelyi Vivien mutatta be, akinek sokáig az is kérdéses volt, hogy fiatal kora ellenére el tud-e indulni a versenyen. Emiatt Vivien csak az utolsó, huszadik pozícióból rajtolhatott, de kiváló köröket futva egészen a negyedik helyig jött előre a teljesen új fejlesztésű kupás Audi TT-vel.

Az 1600 köbcentiméter alatti kategóriában magyar sikernek örülhettünk, ugyanis a WTCC-ből ismert Ficza Ferenc kategória első helyet szerzett az 1,6-os motorral szerelt Honda Integrával.

Eredmények:

1. Milovan Vesnic (Seat Leon Cup Racer): 27 perc 24.422 mp.
2. Bús Edina (Seat Leon Cup Racer): +5.541 mp.
3. Mladen Lalusic (Seat Leon Cup Racer) +11.496 mp.
4. Keszthelyi Vivien (Audi TT Cup) +15.884 mp.
5. Petr Mandelik (Lotus Exige GTR) +1:00.951 mp.

speedlight_nagytura

Nagytúra – Kubas a legvégén nyert

Eseménydús futamon a cseh Jakub Kubas nyerte a nagy túraautók pénteki versenyét a speedzone.hu Kupán. Noha a pole pozíciót Lekeny György szerezte meg a Renault RS 01-essel, a magyar versenyző műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni, a formációs kör előtt le kellett tolni a rajtrácsról. Az autóban a gázpedálszenzor hibásodhatott meg.

A gördülőrajt jól sikerült, különösen Miroslav Konopkának (Lamborghini Huracan GT3), aki a negyedik (Lekeny kiállása után a harmadik) helyről indult, de az első kört már az első helyen zárta. Mögötte Jakub Knoll (BMW Z4 GT3) következett, aki hamarosan már az első helyen állt.

Knoll sokáig óriási tempót futott, közel hét másodperc is volt már az előnye, de a verseny második felében folyamatosan közelíteni kezdett hozzá Jakub Kubas (BMW Z4 GT3), aki szintén hamar átlépett Konopkán.

A 12. körben Kubas hátránya már csak 3,4 másodperc volt, aztán két körrel a leintés előtt váratlanul az élen találta magát. Knoll túl óvatosan bíbelődött a lekörözöttekkel, szinte meglepte, hogy ellenfele megérkezett mögé, és hibázott. A leintésig Kubas már nem is engedte ki a kezéből a győzelmet.

Lekeny azonnali búcsúja után a magyarok közül Fekete Dominik (Alpina B6 GT3) szerepelt a legjobban, aki sokáig a hatodik helyért is harcban állt, de végül a hetedik helyen ért célba. A magyar értékelésben Fekete Zoltán lett a második, Lekeny Márk pedig a harmadik.

A prototípusok különversenyében Ales Jirásek (Praga R1) volt a legjobb, megelőzve a Fekete Dominikkal nagyot küzdő Vaclav Janikot (Norma M20FC) és Sascha Haleket (KTM Xbow).


Eredmények:

1. Jakub Kubas (BMW Z4 GT3): 28 perc 52.027 mp.
2. Jakub Knoll (BMW Z4 GT3): +0.735 mp.
3. Miroslav Konopka (Lamborghini Huracan GT3) +15.092 mp.
4. Ales Jirásek (Praga R1) +22.857 mp.
5. Jiri Malchárek (BMW M6 GT3) +40.120 mp.

speedlight_octavia_cup_tim

Octavia Cup – Tim Gábor rajt-cél győzelmet aratott

Az izgalmas időmérő után a verseny is szorosan alakult az Octavia Kupában a Hungaroringen. Tim Gábor nagy csatában védte meg az első helyét.

A Skoda Octaviával versenyző Tim Gábor minimális különbséggel, 65 ezreddel nyerte meg a csütörtöki időmérőt a speedzone.hu Kupán, ezzel két pontot szerzett az összetettben. Előre lehetett sejteni, hogy a cseh Tomas Pekar a versenyen is komoly ellenfele lesz Timnek, és így is lett.

A gördülőrajttól jól jött el Tim, kihasználta, hogy az övé az előnyösebb ív, így elsőként fordult el az első kanyarban. Az első szektort nagyon megnyomta az Apex Racing versenyzője, hét tizeddel volt gyorsabb Pekarnál, aki azonban visszaküzdötte magát, és egészen a leintésig Tim nyakában lihegett.

Az ötödik kör végén három tizedre közelítette meg Pekar Timet, aki nagyon rutinosan használta ki, hogy a Hungaroringen nehéz előzni. A cseh pilóta végül addig erőltette az üldözést, amíg a tizedik körben elfékezte magát, lecsúszott a pályáról, ezután pedig már nem tudott támadási pozícióba kerülni.

A két pilóta között annyira szoros volt a verseny, hogy a leggyorsabb kört ugyan Pekar futotta, de ugyanabban a körben Tim mindössze öt ezreddel volt lassabb nála.

Eredmények:

1. Tim Gábor (Apex Racing Media Kft.) 26 perc 23.291 mp.
2. Tomas Pekar (Carpek Service) +1.100 mp.
3. Michael Vorba (Action Racing Mania) +18.354 mp.
4. Sebastian Steibel (Steibel Motorsport) +19.955 mp.
5. Adam Rzepecki (Interia Team) +28.396 mp.

speedlight_twc2_levai

TWC – Stefanovski fölényes sikere

A macedón Igor Stefanovski egy jó rajttal és kiváló tempóval nyerte a TWC2 kategóriát a speedzone.hu Kupa pénteki napján, Lévai Zoltán a cliósok között második lett.

A Hungaroringen először járó macedón Igor Stefanovski (Seat Leon) a második helyről rajtolhatott a TWC2 kategóriában a speedzone.hu Kupa pénteki napján, de gyakorlatilag már a rajttal megnyerte a futamot. Stefanovski simán elment a szlovén Jaka Marinsek mellett, majd folyamatosan növelte előnyét egészen a célig.

A Clio IV-esek között Lévai Zoltán megtartotta a második helyet, ahonnan indult, ennél többre nem volt esélye. Alfred Kramer Jr. az utolsó előtti sorból indulva szerezte meg a kategória harmadik, és az összetett hatodik helyét, egy hellyel megelőzve Tóth Anitát.

A Chevrolet Cruze-okat és Renault Twingókat felsorakoztató TWC1 kategóriában a svájci Robert Natau fantasztikusan kapta el a rajtot a második helyről, könnyedén előzte meg a pole-ból induló chevrolet-s márkatársát, Tim Stupple-t. Natau a negyedik körig állt az élen, amikor lecsúszott a pályáról, Stupple pedig élt a lehetőséggel, és rögtön két másodperces előnyt épített ki.

A verseny befejező szakaszában Natau gyorsabb volt, de már csak közelíteni tudott ellenfeléhez, aki végül egy másodperces előnnyel nyert. A harmadik helyen 13 másodperces hátránnyal futott be Wolfgang Kriegl.

A twingósoknál ment az adok-kapok, volt, amikor az egyes kanyarban egymás mellett négy autó akart elfordulni, csak az élről induló Pirmin Weixler maradt ki mindenből – a német pilóta 11 másodperces előnnyel nyerte a kategóriát. Óriásit ment a szlovén Gasper Dernovsek, aki az utolsó előtti helyről indulva ért be kategória-másodiknak, megelőzve a nyolc pozícióval előle induló Ales Buzgát.

Eredmények, TWC1 (Chevrolet Cruze, Renault Twingo):

1. Tim Stupple (Chevrolet Cruze): 26 perc 38.898 mp.
2. Robert Natau (Chevrolet Cruze): +0.924 mp.
3. Wolfgang Kriegl (Chevrolet Cruze) +13.681 mp.
4. Björn Dietrich (Chevrolet Cruze) +16.523 mp.
5. Markus Gross (Chevrolet Cruze) +20.275 mp.

Eredmények, TWC2 (Renault Clio III/IV, TCR/TCN2):

1. Igor Stefanovski (Seat Leon) 25 perc 40.724 mp.
2. Jaka Marinsek (Seat Leon) +7.812 mp.
3. Carol Wittke (Seat Leon) +37.983 mp.
4. Bostjan Avbelj (Renault Clio Cup IV) +1.15.404 p.
5. Lévai Zoltán (Renault Clio Cup IV) +1.25.950 p.

Forrás: www.formula.hu – RSS