Túraautó
2016. május 8. vasárnap, 15:35
Miután legközelebbi riválisa büntetést kapott, Paul di Resta domináns győzelmet aratott a DTM második hockenheimi futamán a két BMW-s, Timo Glock és Augusto Farfus előtt.
Paul di Resta nagyszerűen kapta el a rajtot, mögötte mozgalmasabban startolt a mezőny: Maxime Martin jött fel mögé másodiknak, Paffett és Farfus elé, hátrébb azonban már nem voltak ilyen tiszták a pozícióváltások. A hátulról megtolt Esteban Ocon magával rántotta Bruno Spenglert a kavicságyba, Jamie Greennel együtt – a kanadai autójából dühösen szaladt oda a második DTM-futamán induló Ocon Mercedeséhez – miután a csapatrádióban idiótának nevezte őt -, melynek valósággal feltépte az ajtaját, hogy kérdőre vonja riválisát. Persze a felvételeket megtekintve Spengler is másképp látta az esetet, és élő közvetítésben kért bocsánatot a franciától.
A három pálya mellett rostokoló autó miatt a versenybíróság beküldte a safety cart, melynek kiállását követően a skót megőrizte vezetését. A kör közepén Paffett zseniális manőverrel vette át a második helyet Martintől, ekkor pedig ez időre beállt az élmezőny sorrendje. A mezőny közepén viszont komoly csaták zajlottak, Maximilian Götz lenyűgöző manőverrel hagyta maga mögött Mattias Ekströmöt, a svéd tétlenségét kihasználva pedig Rockenfeller is elhúzott márkatársa mellett. A verseny ezen szakaszában a BMW nyolc autójából hat tanyázott az első tízben, az Audi legjobbja pedig a 10. helyen haladó Nico Müller volt aki a leintésig is csak két pozíciót tudott még fogni – mennyit változnak az erőviszonyok két nap alatt!
20 perc után elkezdődtek a kiállások is – a szombati győztes Edoardo Mortara pedig komoly bajba került, amikor bal oldali ajtaja egyszerűen kinyílt, de tovább tudott hajtani. A vezető di Resta kiállása tovább tartott, mint a mögötte nyomuló Paffetté, de a brit beszorult a cserére váró Miguel Molina mögé, így nem tudta átugrani az éllovast. Sőt, a versenybíróság szabálytalan kiengedés miatt kezdte el vizsgálni, így Paffett hiába hiába bizonyult gyorsabbnak, a 16. körben megkapta a csapat hibája miatti áthajtásos büntetést. A brit a középmezőnybe csúszott vissza, ám elképesztő előzéseket bemutatva egészen az ötödik helyre verekedte fel magát a futam végéig.
A verseny egyik legfurcsább pillanatát a kiállására érkező Miguel Molina okozta: a spanyol pilóta a bokszbejáraton pördült meg autójával, nekicsúszva a szemközti betonfalnak, búcsút intve pontszerzéssel kecsegtető délutánjának. A kiesők listájára mellé még a rajtbalesetben elvérzők után Antonio Felix da Costa, Mattias Ekström és Timo Scheider műszaki hiba miatt iratkozott fel, Daniel Juncadella pedig a 12-es kanyar kavicságyában „pihentette meg” Mercedesét.
Paul di Resta és a mögötte hajtó Augusto Farfus pozícióját sokáig senki sem veszélyeztette, és a harmadik helyért azonban végig nagy csata zajlott Timo Glock és Maxime Martin között. A volt F1-es pilóta nem ingott meg, maga mögött hagyta a belgát, és a brazil után vetette magát. A „sárga tengeralattjáróval” száguldó Glock sikerrel verekedte át magát márkatársán, így a tavalyi oscherslebeni diadala után először lépett fel a pódiumra, Paul di Resta pedig először nyert DTM-futamot visszatérése óta.