F1
2016. június 11. szombat, 21:50
Negyedszer is az enstone-i csapathoz igazolhat az F1 egyik legnagyobb becsben tartott technikai vezetője? A Ferrari csapatfőnöki ajánlatával állhat szemben ez a lehetőség, de összetettebb a helyzet, mint amilyennek tűnik.
Az Autosport biztos forrásokból értesült arról, hogy a Formula-1-es csapatának építési szakaszában járó Renault ajánlatot tett a jelenleg a Ferrarit erősítő James Allisonnak, aki 2013-ban is éppen az akkor még Lotus néven futó enstone-i alakulattól érkezett meg az olaszokhoz.
A 48 éves szakember kulcsszerepet játszott abban, hogy a Ferrari magára találjon a turbókorszakban, hiszen az általa tervezett 2015-ös autó már második futamán visszatért a dobogó tetejére, ezzel majdnem kétéves ínséges időszaknak vetve véget az istálló életében.
Nemrég az a hír is napvilágot látott, miszerint a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne csapatfőnöki állást ajánlana Allisonnak, aki a jövőben Maurizio Arrivabene helyét vehetné át, ám a Renault-t ez sem tántorította vissza attól, hogy megkeresse a szakembert és megpróbálja őt visszacsábítani az istállóhoz.
Allison korábban már három különböző periódusban is dolgozott a több névváltáson is átesett csapatnál. Először, 1990-ben még a Benettonnal érkezett meg az F1-be, majd két év után a Larrousse-hoz távozott, ahonnan 1994-ben visszatért és a csapat bajnoki címeiben segédkezett. Az ezredforduló előtt a Ferrarihoz került, de 2005-ben ismét Enstone lett a főhadiszállása, és a csapat technikai részlegében a Renault-sikerérától a Lotus-korszak végső szakaszaiig kulcsfontosságú szerepet játszott.
Ha Allisonnak tényleg választania kell a Ferrari és a Renault ajánlata között, döntését árnyalhatja a magánéletében nemrég történt tragédia. Felesége tavaszi halála óta ugyanis a szakember egyre több időt tölt angliai otthonában három gyereke mellett, és egy enstone-i állás jelenleg talán jobban illeszkedne megváltozott életéhez, mint a folyamatos olaszországi utazások.
Persze koránt sem biztos, hogy a Renault-nak lehet esélye korábbi szakemberének visszacsábítására, és az Autosport arról is értesült, hogy a csapat több más rivális istálló mérnökeit is megkereste már, hiszen komolyabb átszervezést tervez technikai részlegében annak érdekében, hogy egyelőre a mezőny hátsó felében tanyázó autói pár éven belül ismét az élen küzdhessenek.