F1
2016. június 27. hétfő, 17:16
Szerző: Dezső Attila, Fotó: Scuderia Ferrari S.p.A.
Miután az FIA úgy döntött, hogy 2017-re a Halo-t fogja bevezetni a pilótafülkék védelmére, az is biztos volt, hogy még kell csiszolni a Ferrari által kipróbált megoldáson.
Bár a Red Bull-féle aeroscreen úgy tűnt, sikert aratott a csapatok és a szakma szemében, végül gyorsan megszabadult tőle a sportág: előbb az FIA úgy határozott, hogy a Halo-t részesíti előnyben, majd a Red Bull jelentette be, hogy nem folytatják tovább a teszteléseket vele – az IndyCar viszont azt fontolgatja, hogy emellett teszi majd le a voksát.
„Még nagyon sok munka vár ránk” – nyilatkozta Laurent Mekies, a motorsport biztonságáért felelős FIA-intézet ügyvezetője a Halo-val kapcsolatban az ESPN-nek. „Folytatjuk a tesztelést, megbeszéléseket folytatunk a csapatokkal, és fontos megemlíteni a karosszéria-dizájnt is. Vannak bizonyos határidők, melyeket nem mozgathatunk örökké, mialatt a fejlesztések komoly ütemben folynak.”
„Nem fogjuk átlépni július 15-ét – ezen a héten lesz az utolsó tesztünk, mely után beszélni fogunk a csapatokkal július elején, hogy megtárgyaljuk az eredményeket. Nem akarunk belefutni abba, hogy egy gárda befagyasztja karosszériája tervezését.” Mekies szerint a Halo komoly változáson ment át azóta, hogy a téli tesztek alatt a Ferrari először pályára vitte azt, a kialakítása mégis hasonló ahhoz, amit Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel kipróbált. „Alak szempontjából hasonlít rá, de a geometriája változott Barcelona óta” – mondta a szakember.
Bár a Red Bull nem folytatja a fejlesztéseket, Mekies úgy véli, nincs kizárva teljesen, hogy 2018-ban visszatérnek ehhez a megoldáshoz. „Szerintem a jegelése csak 2017-re érvényes, hiszen kötnek minket a határidők, ez pedig két eszközzel kivitelezhetetlen lett volna. El kellett dönteni, hogy melyik utat választjuk, így határoztunk a Halo mellett. De ha ennek vége, biztos vagyok benne, hogy mindenki, a Red Bull és a többi csapat folytatni fogja a közreműködést. Semmi sem vész el örökké, ezt a döntést csak annak érdekében hoztuk, hogy valamelyiket biztosan bevezessük 2017-ben.”