Formula-E
2016. július 7. csütörtök, 08:37
A Honda nem zárkózik el annak gondolatától, hogy az F1, a MotoGP, a WTCC és az IndyCar után még egy fontos versenysorozatban is szerepet vállaljon. Egyelőre azonban még nem tetszik nekik, amit a pályán látnak.
Napjaink slágersorozatának egyértelműen a második szezonját éppen a hétvégén lezáró Formula-E számít, és ha egy nagy gyártó az autósportban való szerepvállaláson gondolkodik, biztosan mérlegeli az elektromos sorozatba való belépés lehetőségét is. Legutóbb a Honda F1-es részlegének vezetője szellőztette meg, hogy ők sem idegenkednek ettől az új kategóriától, és pénzügyileg nem is lenne számukra megterhelő egy újabb programot futtatni – más szempontból azonban pillanatnyilag igen.
„Egyelőre nincs a terveink között, de természetesen van rá esély, hogy csatlakozni fogunk a Formula-E-hez, és a cégen belül is vannak olyanok, akik szeretnék ezt látni” – mondta Yusuke Hasegawa az Osztrák Nagydíj hétvégéjén. „Technikai szemszögből nézve érdekes a sorozat számunkra, a versenyzést illetően azonban egyelőre még nem.”
„Egyelőre egy Formula-E-program futtatásának költségei jóval alacsonyabbak, mint amit az F1-ben tapasztalunk. Financiális oldalról tehát nincs akadálya, sokkal inkább az okozna nehézséget, hogy megfelelő mérnököket állítsunk a projekt élére.”
Amikor Hasegawa azt mondta, hogy a Formula-E versenyeiben talál kivetnivalót, akkor nem a látványra és az izgalmakra gondolt, ezekből ugyanis egyáltalán nincs hiány. Sokkal inkább az szúrja a szemét, ami több más nagy autógyártó vezetőinek is: a szükséges futamközi autócsere nem feltétlenül a fenntarthatóságot hirdeti, így egyes nagy márkák talán addig várnak a belépéssel, míg az akkumulátorok elég fejlettek nem lesznek ahhoz, hogy kibírjanak egy teljes versenytávot.
A tradicionális autógyártók közül a Renault, a DS/Citroen, valamint az Abt révén az Audi (bár utóbbi egyelőre inkább csak névlegesen) szerepel a sorozatban, de a harmadik szezontól már érkezik a Jaguar, emellett pedig több, az elektromos autók fejlesztésére specializálódott márka is szerves része a bajnokságnak: a Mahindra, a Venturi, a NextEV, és a Dragon Racinggel frissen partnerségre lépő Faraday Future. Az egyedüli független alakulatoknak az Andretti és a kínai befektetők által frissen megvásárolt Aguri számít, noha őket is szóba hozták már a BMW-vel illetve a Nissannal.