F1
2016. július 17. vasárnap, 10:44
Szerző: Balogh Tamás; Fotó: DPPI
Szinte biztosan elkerülhetetlen, hogy a háromszoros F1-es világbajnok rajtbüntetést kapjon a hátralévő futamok valamelyikén – német források már azt is tudni vélik, mikorra időzíti ezt a Mercedes.
Műszaki meghibásodások tömkelegével kezdődött Lewis Hamilton számára a 2016-os Formula-1-es évad, amelynek köszönhetően nem csak jelentős hátrányba került csapattársával, Nico Rosberggel szemben a pontversenyben, hanem rohamtempóban kezdte elhasználni az erőforrásainak részegységeit. Még csak a jövő hétvégén következik a szezon félidejét jelző Magyar Nagydíj, de az immár csak egypontos hátrányban lévő címvédő máris az ötödik, vagyis az utolsó szabadon felhasználható példányát használja a hat összetevő közül kettőnek, nevezetesen a turbófeltöltőnek és az MGU-H-nak.
Miután amennyiben valaki a hajtáslánc bármelyik részéből kénytelen egy hatodik darabot is használni az idény során, azt rajtbüntetéssel sújtják, tulajdonképpen biztosra vehető, hogy Hamiltont legalább egyszer büntetni fogják – voltaképpen csak az a kérdés, hogy melyik futamon. És itt jön képbe a taktikázás: értelemszerűen egy olyan helyszínen lenne érdemes berakni a hatodik elemet a brit autójába, ahol viszonylag könnyedén törhet majd előre a mezőnyben.
A német Auto, Motor und Sport úgy tudja, a Mercedes meghozta a döntését, s a valóban logikus választásnak tűnő Spa-Francorchamps mellett tette le a voksát. Az Eau Rouge utáni roppant hosszú egyenesben, amely ráadásul minden bizonnyal DRS-zóna is lesz a Belga Nagydíj hétvégéjén, a háromszoros világbajnok valóban könnyedén hámozhatja át magát a mezőnyön – persze ehhez az is kell, hogy a hungaroringi és németországi viadalokat kibírja addig a két szóban forgó ötödik alkatrész.
Az említett szakportál szerint egyébként Hamilton csapata ráadásul egy kiskaput is kihasznál majd a szabálykönyvben: úgy vélik, a Mercedes rögtön „kétszer” is kicseréli az összes elemet Hamilton motorjában Spában, amelyeket így szabadon használhat majd az évad hátralévő részében, az értük járó sokhelyes rajtbüntetés viszont csak egyszeri rajtrács végére sorolás formájában fog jelentkezni, így a vb-címért harcoló pilótának csak egy futamon kell keresztülvágnia a mezőnyön.