Motor
2016. szeptember 24. szombat, 10:50
A világbajnoki éllovas Marc Marquez érte el a legjobb köridőt az Aragóniai Nagydíj szombat délelőtti gyakorlásán, ám ez a háromnegyed óra sokkal inkább a balesetekről marad emlékezetes. Valentino Rossi nyitotta az esések sorát, majd két ízben is egyszerre többen kerültek le a földre.
Szombat délelőtt került sor a MotoGP harmadik szabadedzésére az Aragóniai Nagydíjon, amelynek végén eldőlt, melyik tíz versenyző jut automatikusan az időmérő második szakaszába. Viszont már az első percek is hoztak izgalmat néhány bukásnak köszönhetően, ráadásul elsőként Valentino Rossit dobta le magáról a Yamaha a 9-es kanyarban. A „Doktor” példáját aztán a még mindig Bradley Smith-t helyettesítő Alex Lowes, valamint az apriliás Alvaro Bautista is követte, miközben az élen is változás történt: Marc Marquez hat tizedmásodperccel javította meg csapattársa, Dani Pedrosa pénteki idejét.
A második negyedóra is egy roppant érdekes jelenettel indult: Pol Espargaro csúszott el a kritikus pontnak számító 2-es kanyar előtt, a motorja pedig eltalálta a bokszból érkező Danilo Petruccit, aki így szintről lerepült a Ducatijáról, s a kavicságyban találta magát – szerencsére mindketten sérülés nélkül megúszták az ijesztő jelenetet. Az utolsó harmadhoz közeledve aztán a 14-es kanyar szedett néhány másodpercen belül három áldozatot: előbb a Jack Miller helyére beugró Nicky Hayden csúszott el, majd ugyanígy járt Marc Marquez is, aki eltalálta a pályára visszatérő Pol Espargarót, akinek a motorja pedig kis híján az amerikai gépénél tevékenykedő pályamunkásokat sodorta el.
Valószínűleg a hűvös időjárás is közrejátszott a rengeteg bukásban, a pilóták ugyanis a lassabban melegedő kemény keverékű gumikat használták, hogy spóroljanak a lágyakkal a kvalifikációra. Az utolsó öt percig nem is sokan tudtak javítani a korábbi legjobbjukon, ekkor azonban elkezdtek szállingózni a jobb részidők. Marquez első helyére így sem tudott senki veszélyes lenni, mögé viszont Cal Crutchlow zárkózott fel a második, Maverick Vinales pedig a harmadik helyre. Jorge Lorenzo lett a negyedik, megelőzve Aleix Espargarót és Dani Pedrosát, míg az összesített lista első tíz helyezettje közé Redding, Dovizioso, a tegnapi idején javítani nem tudó Rossi és Pol Espargaro fért még be, így ők kvalifikálták magukat automatikusan a Q2-be.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1’47.810 | |
2. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 1’48.006 | 0.196 / 0.196 |
3. | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1’48.052 | 0.242 / 0.046 |
4. | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1’48.298 | 0.488 / 0.246 |
5. | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1’48.308 | 0.498 / 0.010 |
6. | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 1’48.627 | 0.817 / 0.319 |
7. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1’48.652 | 0.842 / 0.025 |
8. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1’48.817 | 1.007 / 0.165 |
9. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1’48.967 | 1.157 / 0.150 |
10. | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 1’48.975 | 1.165 / 0.008 |
11. | Yonny HERNANDEZ | COL | Pull & Bear Aspar Team | Ducati | 1’49.137 | 1.327 / 0.162 |
12. | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1’49.250 | 1.440 / 0.113 |
13. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1’49.652 | 1.842 / 0.402 |
14. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 1’49.696 | 1.886 / 0.044 |
15. | Eugene LAVERTY | IRL | Pull & Bear Aspar Team | Ducati | 1’49.738 | 1.928 / 0.042 |
16. | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1’49.792 | 1.982 / 0.054 |
17. | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 1’49.804 | 1.994 / 0.012 |
18. | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1’49.909 | 2.099 / 0.105 |
19. | Nicky HAYDEN | USA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 1’50.617 | 2.807 / 0.708 |
20. | Loris BAZ | FRA | Avintia Racing | Ducati | 1’50.617 | 2.807 |
Alex LOWES | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha |