Régóta őrlődik a Renault azon, milyen formában is folytassa Forma–1-es tevékenységét. A francia gyártó jó ideje elégedetlen Red Bull melletti helyzetével, ezért a legnagyobb esély arra mutatkozik, hogy újra saját gyári csapatot indítson. Eddig a Lotus fölvásárlása tűnt a legvalószínűbb forgatókönyvnek, ám az Autosport most arról számolt be, hogy a Force Indiával is komolyabb tárgyalásokat folytatnak. A hírek szerint év eleji első találkozójuk után most Belgiumban is sor került egy egyeztetésre, amelyen a csapat első embere, Vijay Mallya, valamint a Renault nagykövete, Alain Prost vett részt.
Mindezt az indiai istállótulajdonos is megerősítette. „Tegnap kezdeményeztek egy beszélgetést, és közölték, hogy egyelőre nem hoztak még döntést, és nem is tett ajánlatot a vezetőségük” – nyilatkozta Mallya. „Emellett a csapat tulajdonosi viszonyairól is érdeklődtek, hogy fontolgatjuk-e, hogy kisebbségbe kerüljünk, és mi lenne a kívánságunk ebben az esetben. A motorpartnerségről nem volt szó.”
„Beszéltünk arról, hogy esetleg szeretnének újra konstruktőrré válni, hogy több csapattal is tárgyalnak, és hogy mi lenne az én elképzelésem, mi lehetséges és mi nem. Megkérdezték, hogy felkészültem-e rá, hogy megváljak a többségi tulajdonrészemtől. És ha nemet mondtam volna, talán ezzel vége is a beszélgetésnek. Azt mondtam, megfontolom, az ajánlatuk ismeretében. És megkérdeztem, hogy mit ajánlanak mint kisebbségi tulajdonosnak. Nincs még szó megállapodásról. Nem is hozták még meg a döntésüket a terveikről. Ez csak puhatolózás volt” – mesélte meglepő nyíltsággal találkozójukról az indiai üzletember.
Ami a Force India tulajdonosi viszonyait illeti, a csapatot jelenleg Vijay Mallya mellett a Sahara-csoport és a holland Mol család birtokolja. Amennyiben tehát felmerül az eladás lehetősége, az indiainak a vezetőség többi tagjával is egyeztetnie kell erről. „Felhatalmazásom van arra, hogy valamennyiük nevében beszéljek. De ha itt lesz az asztalon a megállapodás, a vezetőséggel is egyeztetni fogok. Úgy gondolom, követni fogják az én javaslatomat, de demokratikus szervezet vagyunk, amit jól irányítanak, így bizonyos kérdésekben az igazgatótanács hoz döntést” – mondta ezzel kapcsolatban.
Mallya szavaiból kitűnik, a Renault még mindig bizonytalan azzal kapcsolatban, érdemes-e a komoly adósságokat fölhalmozó Lotust. Az arany-feketék talán nem is véletlenül hangoztatják mostanság egyre nagyobb nyíltsággal, hogy tárt karokkal fogadnák a franciákat. A motorgyártó korábban a Saubernél és a Toro Rossónál is tapogatózott az esetleges felvásárlás ügyében – utóbbi csapattal való megállapodásukat azonban ki lehet zárni, a Red Bull ugyanis már akkoriban jelezte, legfeljebb csak nagyobb reklámfelületet hajlandó adni partnerének.