F1
2016. április 7. csütörtök, 12:25
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
A Maranellóban a héten lefolytatott vizsgálatok során kiderült, hogy egészen különleges körülmények vezettek Sebastian Vettel bahreini motorhibájához, a tönkrement erőforrást pedig már nem is lehet helyrehozni.
Vettelt szokatlan időpontban találta meg a technikai hiba a hétvégi Bahreini Nagydíjon – a verseny megkezdése előtti felvezető körben tört fel sűrű fehér füst az SF16-H modellből, ami megakadályozta, hogy a német egyáltalán elstartoljon a versenyen.
A Ferrari először tanácstalan volt a meghibásodás okát illetően, hiszen semmilyen problémát nem találtak az erőforrásban, amikor a német alig fél órával korábban kihajtott a rajtrácsra. Az elmúlt napokban véghezvitt részletes elemzések azonban felfedték, hogy a kipufogószelep ment tönkre, ám a mérnökök értékelése szerint különös módon ez nem a probléma kiváló oka volt, hanem ez volt maga a probléma. Az eset mögött ugyanis egy olyan elektronikai hiba áll, amely a felvezető körben, alacsony sebességnél téves paramétereket szolgáltatott a motornak, és ezek a hibásan észlelt szélsőséges körülmények mozdították el a szelepet.
A belsőégésű motort a csapat már nem is tudta megmenteni, így Vettel autójába új elemet építenek a Kínai Nagydíjra. A német tehát már csak négy elemmel gazdálkodhat a hátralévő 19 futamra, ami azonban nem jelenti a világ végét, hiszen a tavalyi, még 19 futamból álló szezonra is összesen ennyi darabot használhattak fel a pilóták minden összetevőből.
A Ferrarit pedig tulajdonképpen meg is nyugtatták a kapott eredmények, hiszen az elektronikai hiba felfedezése azt jelenti, hogy nem az erőforrás elemeiben történt valamilyen alapvető tervezési hiba. A csapat egyúttal azt is igazolni tudta, hogy Vettel bahreini kiesésének oka semmilyen kapcsolatban nincs azzal a turbóhibával, ami Kimi Raikkönent kényszerítette a verseny feladására Ausztráliában – a finn hajtásláncát egyébként végül sikerült megmenteni.