A Travel Smart és a Transport & Environment (T&E) készítette az elemzést, amelyben rámutatnak arra, hogy a csapatok ”reptetése” szöges ellentétben áll a szervező Németország és az UEFA azon erőfeszítéseivel, hogy a szurkolók számára népszerűbbé tegyék a vonatozást.
Csalódást okozó módon a nemzeti csapatok egyelőre nem mutatnak példát. Ha a csapatok úgy döntenek, hogy nem veszik igénybe a repülőgépet olyan utakra, amelyeket észszerűen vonattal vagy autóbusszal is megtehetnek, drasztikusan csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat
– hívta fel a figyelmet Erin Vera, a Travel Smart kampánymenedzsere. A T&E emlékeztetett arra, hogy az UEFA igyekezett úgy összeállítani a csoportokat és a meccseket, hogy a szurkolóknak minél kevesebbet kelljen utazni, a Deutsche Bahn pedig kedvezményes jegyeket is kínál. A csapatok közül azonban kizárólag csak Németország és Svájc kötelezte el magát a közlekedési kibocsátás csökkentésére azzal, hogy a csoportkörben egyáltalán nem használnak repülőt. Ezzel a CO2-kibocsátásuk 98 százalékát “takarították meg”.
Az egy hónapig tartó torna során az olyan elit labdarúgók, mint Harry Kane és Kylian Mbappé hétszer-kilencszer többet szennyeznek csak a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátásukkal, mint amennyit az átlagember egy teljes hónap alatt kibocsát.
Fontos hozzátenni, hogy a labdarúgás károsanyag-kibocsátása a következő szezonban tovább fog növekedni, mivel a Bajnokok Ligája sorozatban 125 meccs helyett már 189 lesz, ami lényegesen több repülést jelent – áll az elemzésben.
Írta a HVG
A A foci-Eb-n csak a szurkolóktól várják el a környezettudatosságot – a csapatok szennyezhetnek bejegyzés először Hírpláza-én jelent meg.