A Full-Gas Racing Team első napjai Brands Hatchben

fgrt1.jpg

A Superstock 1000 FIM Cup első időmérő edzése után Németh Balázs a 26. helyen áll. Kispataki Viktor elesett, jelenleg a 35.

A csapat szerdán komppal kelt át Angliába, és állította fel a FGRT kék-fehér sátrát a Superstock 1000 FIM Cup soron következő versenyének depójában. A pálya csupán 35 km-re található Londontól, így a team egy része csütörtökön bevonatozott egy gyors városnézés erejéig.

Péntek reggel egy szabadedzésen mehettek elősször gixerjeikkel a fiúk az aszfaltcsíkon. Helyi tapasztalatok hiányában mindketten a brnoi beállításokkal mentek. A tréningen végig közel azonos időt motoroztak, végül Balázs 0.195 ezreddel maradt el Viktor 1.34.509-es idejétől. A sátorban teljes egyetértésben állapították meg a versenyzők, hogy Smrz nem beszélt félre, a pálya nem könnyű falat. Legtöbb szakasza lejt valamerre, így alig látható be, „vakon” pedig nehezebben lőhetők be a féktávok, az érintési és a kigyorsítási pontok. Fizikailag is nagyobb megterhelés a ring, mint laposabb társai.

A délutáni időmérő edzésre a srácok hoszabb áttételt kértek. A csapat eddigi gyakorlatának megfelelően új első gumival vágtak neki a kvalifikációnak, a hátsót pedig, egy kiállás alkalmával cserélték a szerelők újakra. Viktor a 28.hely környékén volt mikor a pálya hátsó részén lévő jobbosban balszerencsésen kicsúszott. Húszonnyolc percet hagyott ki így az edzésből, mialatt a pályán lévők folyamatosan gyorsultak. Kispatakin kívül még 5 srác bukott, Viktor ideje az edzés végére a 35. pozícióhoz volt elég. Németh, Kispatakival ellentétben rengeteg kört tett meg az edzés során. Mindössze a kerék cserére állt ki. Ez azért fontos, mert a verseny előtt összesen 135 perc áll a Superstock 1000-es versenyzők rendelkezésére (2 szabadedzés, 2 időmérő és a warm up). Balázs a 26. pozíciót szerezte meg, amin holnap javítani szeretne, bár elsőre ez az eredmény is jó.

Kispataki Viktor: Mérges vagyok az esés miatt. 32-t szerettem volna menni, és valószínű össze is jött volna. Ahogy bementem a jobbosba nem volt elég a motorfékem, ennek ellenére nem gondoltam, hogy ki kéne egyenesítenem a kanyart. Lefektettem a gépet, de lesodródtam az ívről. A pálya poros volt, e miatt estem el. Nagy bajom nem lett, csak kék-zöld pár testrészem.
Németh Balázs: Az időmérőre feltett áttétellel rögtön jobbat tudtam menni, mint előtte. A gumicsere után is folyamatosan gyorsultam. A 18. körben mentem a legjobb időmet. Ez után szerencsétlenül nagy bolyokat fogtam ki, a tömegben nem tudtam gyorsulni. A fékem is felpuhult az edzés végére, ezt holnapra orvosolják Bregyóék.
A szerelők este helyre rázzák a két Suzukit, holnap pedig, helyi idő szerint 9.15 kor kezdődik a második szabad edzés a FIM Világkupa résztvevőinek. Délután sor kerül a második időmérőre is, amellyel kialakul a végleges rajtsorrend.

www.fullgasracingteam.hu