A hatodik futam – Misano – forróságban rövidre vágva

A csütörtöki esti WSBK party-t követően, versenyzőink már alig várták az ismerkedést Santa Monica új aszfaltjával, melyre kigurulni péntek reggel 9-kor nyílt módjuk először.

fg1.jpg

Hogy mitől is új ez a régi pálya? Nos idén egy trükkös gondolat következményeként megfordították a menetirányt és néhány kisebb átalakítást is eszközöltek. Így aztán nagy tapasztalattal senki sem büszkélkedhet, mivel márius 1-én volt a hivatalos megnyitó. Ehhez képest e hét közepén szerdán, érkezésünk napján, legnagyobb megrökönyödésünkre még aszfaltozták a pálya egyes részeit. (?!)

Na de vissza mieinkhez és az első szabadedzéshez.
Ahogy az ilyenkor szokás a versenyzők az első percekben igen óvatosan közlekedtek a vadiúj aszfalton. Próbálgatták az íveket, tesztelték a beállításokat és igyekeztek minél jobban megismerni a 4.180m hosszú pálya minden részét.
Viktor és Balázs az elsők között haladt át a boxutca bejáratán, hogy a lehető legtöbb időt tölthesse el a bemelegítéssel. Az edzés végére sikerült is 12, illetve 13 teljes kört megtenniük és 1.48.554-es, valamint 1.48.868-as legjobb mért köreikkel a 30-31. helyen zárni az első szabadedzést.

fg3.jpgA délutáni első időmérőig a csapat lelkesen szerelt, állított és próbált elkövetni mindent, hogy a technika a lehető legütőképesebb legyen a rutinos mezőnyben.
A fiúk úgyszintén mindent megtettek és szépen húzták a gázkart a 15.30-kor kezdődött 45 perces edzésen. Balázs 1.42.705-el a 24., míg Viktor 1.43.598-al a 31. helyen fejezte be a pénteki napot.
A nap eseményei, valamint a csapat tulajdonosának (Erdős Tamás) érkezése igen feldobottá tette az estét és komoly várakozásokkal tértünk nyugovóra.
A szombat reggel, mint azt már itt megszoktuk rekkenő hőséggel és hatalmas tömeggel fogadta a SST 40 fős mezőnyét, akik mint rendesen 9.15-kor egy 30 perces szabadedzéssel köszöntötték a napot.

A 24. és 35. idő Balázs közel 0.5 mp-es gyorsulását, valamint Viktor 0.8 mp-es lassulását jelezte.
A hőség és a nyomás délutánra érte el csúcspontját.
A 16.50-kor kezdődött 2. időmérőre komoly tervekkel haladtunk ki, melyek az 5. körben szertefoszlani tűntek Balázs részéről.
Az egyik kanyarban, egy – az első kerékre tapadt sisak plexi letépőn Bazsi motorja kicsúszott a pályáról és bár szerencsére Ő egyáltalán nem sérült meg, ettől függetlenül ez elég volt ahhoz, hogy ne tudja folytatni az edzést az itt-ott elgörbült GSX-R-rel.
Mint az várható és elvárható volt a mezőny tovább gyorsult így az edzés leintéséig elért 1.42.842 és 1.43.091-es idejükkel Balázs a 32., Viktor pedig a 33. rajtkockáról vághatott neki a versenynek.

fg4.jpgVasárnap 10.40-kor kezdetét vette a San Marino-i nagydíj, melyet több tízezer néző követhetett nyomon a helyszínen Misano-ban.
Az eredeti tervek szerint 14 kört írt elő a rendezőség a 4.180m –es aszfaltcsíkon.
A rajt procedúrát követő tülekedésben „fiaink” megőrizték helyüket és nagy lendülettel vetették magukat a mezőny jobbik fele után.
Az első 4 kör az élen folyamatos „gyilkolással” telt, nemkülönben a mezőny többi részén, melynek eredményeképpen a célegyenesben elfüstölt az egyik motor.
A motorból elfolyt olajon 2 harcos volt kénytelen feledni a harcot, miután kicsúsztak a pályáról.

Ez a kis intermezzo elég volt egy könnyű kis 15 perces kényszerpihenőhöz, melyet követően a megismételt rajt után mintha semmi sem változott volna, folytatódott a fogócska.
Sajnos ez a mai verseny igen kis kurtára sikeredett, mivel a rendezők az új rajtot követően mindössze 6 kört engedélyeztek az ekkorra 36 fősre csökkent mezőnynek.
Balázsnak és Viktornak ez valóban kevésnek bizonyult, de így is szépen, körről körre gyorsuló teljesítményt nyújtottak.
Ezen a hétvégén ez a teljesítmény a 29 és a 30 helyre volt elég a negyven fős mezőnyben.

Az idei évre tervezetteknek megfelelően Balázs és Viktor egyre rutinosabban rója a köröket a Világ legkeményebb Superstock versenyein, így a szezon fél távján éppen csak túl, bátran mondhatjuk, hogy jó úton haladunk céljaink eléréséhez.

fg2.jpg

Kispataki Viktor: Az 1. edzés napon még úgy éreztem, hogy ez a futam a mi versenyünk lesz. Voltak olyan szektorok a pályán, ahol időmmel befértem a mezőny első felébe. Ez nagyon nagy dolognak számít, hiszen a Világ legjobb, mindenre elszánt Stock1000 versenyzőiből áll a mezőny, és mindenki bizonyítani akar. A top Superbike csapatok junior team-jei az ellenfeleink. A 2. időmérőn nem tudtam gyorsulni. A vereny ismét kalandos volt egy piros zászló miatt. Jobb végeredményre számítottam. A brno-i futam lesz a következő, megpróbálok a lehető legjobban felkészülni rá.

Németh Balázs: Calódott vagyok a végeredméy miatt. A letépőn elesni hatalmas pech volt. A versenyen problémáim adódtak a hátsó fékemmel, így csak tartani tudtam a tempót, növelni nem. Az elkövetkezendő hetekben sokat fogunk edzeni, nagyon keményen fogom nyomni, mert már nagyon ki vagyok éhezve egy VB pontra.
A futam végeredménye:

1. M.BAIOCCO ITA Umbria Bike Yamaha YZF-R1
2. X. SIMEON BEL Alstare Suzuki Corona ExtraSuzuki GSX-R1000 K7
3. I. DIONISI ITA Cruciani Moto Suzuki Italia Suzuki GSX-R1000 K7
4. C. CORTI ITA Yamaha Team Italia Yamaha YZF-R1
5. N. CANEPA ITA Ducati Xerox Junior Team Ducati 1098S
6. S. MORAIS RSA Team Pedercini Ducati 1098S
7. M. AITCHISON AUS Celani Team Suzuki Italia Suzuki GSX-R1000
8. D. SUTTER SUI Peko Racing Yamaha YZF-R1
9. R.MAHR AUT Vd Heyden Motors YamahaYamaha YZF-R1
10.B. ROBERTS AUS Ducati Xerox Junior Team Ducati 1098S

www.fullgasracingteam.hu