A HELL Racing Team versenyzője első pole pozíciójára hajt a Brit Formula Renault silverstone-i futamain

image

Kiss Pál Tamás: „Egy bajnoknak mindenkit le kell győznie!”
Újabb megmérettetés vár a Brit Forma Renault sorozat magyar résztvevőjére, Kiss Pál Tamásra.

A HELL Racing Team 19 éves reménysége a silverstone-i hétvégén három futamon bizonyíthatja, hogy nem véletlenül áll az összetett pontverseny élén. Tamás őszintén reméli, hogy végre sikerül megnyernie egy időmérő edzést, hisz ez legalább akkora mérföldkő lenne a pályafutásában, mint az első futamgyőzelme.

 Elképesztően izgalmasan alakul az idei Brit Formula Renault bajnoki sorozat, hiszen mindössze 27 pont választja el az első öt helyen álló versenyzőt, így közülük bárki megnyerheti az összetett pontversenyt. Külön öröm a magyar szurkolók számára, hogy jelenleg a HELL Racing Team tehetsége, Kiss Pál Tamás áll az élen, igaz, csak 7 pont az előnye a második helyen álló brit Will Stevens előtt. Ha Tamás a mostani, Silverstone-ban rendezett versenyhétvégén jó formában lesz és hozzakorábbi kiváló eredményeit, akkor előnye jelentősen megnőhet. Most pótolják be ugyanis a rossz idő miatt májusban elhalasztott brands hatch-i futamot, így a szokásos vasárnapi két versennyel együtt összesen háromszor lehet pontokat szerezni. A magyar fiúnak minden oka megvan arra, hogy bizakodva várja a hétvégét, hiszen a silverstone-i teszteken mindig a legjobbak között volt. Joggal reméli tehát, hogy végre megszerzi idei első pole pozícióját.

– Nem lesz egy egyszerű hétvégéd Silverstone-ban, hiszen a megszokott ritmus helyett – szombaton két időmérő, vasárnap két verseny – most három futamot kell a mezőnynek teljesítenie.

Kiss Pál Tamás: – Valóban egy kicsit sűrű lesz a program. Most pótoljuk be a májusban elmaradt brands hatch-i futamot is, mégpedig a két időmérőt követően, szombat délután. Erre a versenyre nem kell kvalifikációs tréninget tartani, az akkori sorrend alapján állunk fel a rajtrácsra. A harmadik helyről rajtolhatok, így egy jó start után arra kell koncentrálnom, hogy megtartsam a dobogós helyet, amivel megalapozhatnám a vasárnapi két futam hangulatát.

– Korábban azt nyilatkoztad, ha valahol, hát Silverstone-ban meg lehet az idei első pole pozíciód. Fenntartod még ezt az állításodat?

Kiss Pál Tamás: – Az első rajtelsőségem legalább olyan mérföldkő lenne a pályafutásomban, mint az első futamgyőzelmem. Ennek a pályának a stílusa a legkedvezőbb számomra, az itteni tesztek során mindig a legjobbak között voltam. Bízom a jó szereplésben, de véleményem szerint az lesz a döntő az időmérőkön és a futamokon, hogy ki milyen lábbal kelt fel aznap reggel.

– Két hete Snettertonban arra panaszkodtál, hogy az autód végsebessége nem volt az igazi. Sikerült megtalálni ennek az okát?

Kiss Pál Tamás: – Folyamatos kapcsolatban voltam a csapatommal és a mérnökök illetve a szerelők nagyon sokat dolgoztak azon, hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő. Most egyéni beállításokkal vágok neki a tréningeknek, és az istálló minden tagja bízik abban, hogy gyorsabbak lehetünk, mint a múltkor.

– Ezek szerint az új beállításokkal csak pénteken fogsz megismerkedni? Nem túl nagy bátorság ilyen szoros bajnoki állásnál kísérletezgetni?

Kiss Pál Tamás: – Egyáltalán nem, azt reméli mindenki, hogy az újítások meghozzák a várt eredményt. Ráadásul a pénteki két szabadedzésen most csak és kizárólag tesztelni fogok, hogy megtaláljuk a legideálisabb beállításokat, az időt másodlagosan kezeljük. Persze, ha így is egy-két tizedre leszek csak a legjobbtól, akkor az éjszaka ezt a különbséget az adatok alapján biztosan eltűntetjük majd. Ha nem, akkor egy percet sem alszunk…

– Vezeted a pontversenyt, még ha szűken is, ráadásul a csapattársaidnak esélye sincs a bajnoki cím megszerzésére. Elképzelhető, hogy csapatutasítás alapján ettől kezdve segítsenek téged?

Kiss Pál Tamás: – Nem, és nem is örülnék neki, ha lenne ilyen csapatutasítás. Ha valaki bajnok akar lenni, márpedig én az szeretnék lenni, annak mindenkit, a saját csapattársait is le kell győznie.

A Brit Forma Renault bajnokság állása

1. Kiss Pál Tamás 277 pont, 2. Will Stevens 270, 3. Lewis Williamson 251, 4. Harry Tincknell 251, 5. Tom Blomqvist 250.

Silverstone történte

Mint oly sok angol versenypálya élete, Silverstone-é is egy repülőtérről indult. Amikor a második világháború véget ért 1945-ben, Angliának két üzemképtelen ringje volt, a Donington Park és a legendás Brooklands. Silverstone-ban a Brit Királyi Légierőnek volt egy második világháborús katonai repülőtere, amit a háború végén versenypályává alakítottak át. A pálya vonalvezetése gyors volt és nagy kihívást jelentett a pilótáknak, még akkor is, ha a legendás F1-es ring rövidített változatán száguldanak a futamokon.

A pályán a hosszú egyenesek miatt gyors köröket teljesítenek a pilóták, és óhatatlanul fontos a motorteljesítmény, de a vonalvezetés finoman kiegyensúlyozott beállítást igényel, ami megbirkózik a nagy sebességű irányváltozásokkal.
Silverstone-ban kiszámíthatatlanok az időjárási viszonyok, mivel Anglia hírhedt a mikroklímájáról. Az uralkodó szelek gyakran problémát jelentenek a régi reptéren, ami hatással lehet az autó vezethetőségére, így gondosan kell mérlegelni a beállításoknál.

XLsport –
Forrás: Kunos Kata