A McLaren és a Honda szakemberei is tudták, hogy döcögős lesz a kezdés, arra azonban ők sem számítottak, hogy az év első felében szinte folyamatosan műszaki problémákkal küzdenek majd, és motorteljesítmény tekintetében is alaposan elmaradnak az ellenfelektől. A hetekben viszont megcsillant a fény az alagút végén; már ami a megbízhatóságot illeti, a csapat ugyanis komolyabb hibák nélkül teljesítette a magyar futamot, de Nagy-Britanniában sem voltak jelentősebb problémáik.
Sőt, Magyarországon – a körülményeknek és az ellenfelek botlásának is köszönhetően – mindkét autó a legjobb 10 között végzett, ezúttal tehát az eredményekre sem lehetett panasz. „Idén először végzett mindkét pilótánk a pontzónában, szóval végre számunkra is elkezdődött a szezon” – mondta Arai az Autosportnak. „A több erő segített rajtunk, és szerencsénk is volt” – teszi hozzá a japán szakember, aki természetesen a megbízhatósággal is elégedett volt, a hétvége során ugyanis a csapat szerelőinek csak Fernando Alonso szombati elektromos problémáit kellett orvosolniuk.
„Az időmérő után csalódott voltam, vasárnap viszont változás történt, és nagyon, nagyon jó helyzetbe kerültünk. Fernando [aki ötödikként ért célba] egy fantasztikus, egy nagyszerű versenyző, a napunk pedig tökéletes volt. A motorral kapcsolatos adatok rendben voltak a hétvége során, igaz volt egy kis problémánk szombaton, de most tényleg rendben voltunk” – magyarázza, majd kiemeli, a Honda a folytatásban is keményen dolgozik majd, hogy tovább csökkentse lemaradását. „Belgiumban és Olaszországban is jobb lehet a teljesítmény, ami ezeken a helyszíneken fontos. Az élen akarunk küzdeni, szóval zárkóznunk kell. Nem fogunk nyaralni; jó nyarunk lesz, de nem vakációzunk. Bár a csapatok leállnak [a nyári szünet alatt], mi keményen fogunk dolgozni” – ígéri.
A Marca információi szerint a japánok komoly fejlesztésekkel készülnek a Belga Nagydíjra, hiszen a nyári szünet alatt felhasználják az összes megmaradt módosító pontot, avagy azok nagyját. A fejlesztésekkel a különböző sajtóértesülések szerint 45-50 lóerővel javulhat a japánok erőforrásának teljesítménye, igaz ezzel még nem tudják azonnal utolérni a Mercedest, a németek előnye ugyanis ennél jóval nagyobb. „Nagyjából 120 lóerő hiányzik, szóval folyatatnunk kell a munkát” – ismerte el a McLaren versenyigazgatója, Éric Boullier. „Természetesen nem vásárolhatunk időt, de javíthatunk a forrásainkon. Ha a Mercedes most 450 emberrel dolgozik, akkor nekünk 700-ra lesz szükségünk, hogy felzárkózhassunk” – tette hozzá az NHK-nak nyilatkozó francia szakember.
Az egyébként már most biztató lehet a Honda számára, hogy erőforrásuk Magyarországon már gőzerővel dolgozhatott – beleértve a különböző energia-visszanyerő rendszereket, melyekkel a szezon során több alkalommal is meggyűlt a bajuk, hiszen eddig nem tudták hibamentesen kihozni belőlük a maximumot. „Nem voltak korlátozások, nem volt lefojtva, és jól működött” – mondta Arai az UOL Esporte munkatársának. „Őszintén mondom, nagyon boldog vagyok! Szeretnék köszönetet mondani a srácoknak, és a McLaren valamint a Honda gyárában dolgozó szakembereknek. Nagyon keményen dolgoznak, és az eredmény már látható” – zárta gondolatát a sportigazgató.