A japán gyártó negyedik F1-es szerepvállalása kezdődik meg másfél év múlva, ezek közül a legsikeresebb egyértelműen az 1983 és 1992 közti, részben a McLaren partnereként töltött időszak volt. 1964 és 1968 közt gyári csapatként szerepelt a Honda a királykategóriában, mely időszakban Richie Ginther és John Surtees szerzett egy-egy győzelmet a márkának – igaz a másodikat már a Lola által tervezett, „Hondolának” csúfolt RA300-as modellel.
A McLaren 1988-ban váltott Honda-motorokra, a siker pedig nem maradt el: az első négy évben az egyéni és a konstruktőri bajnokság is a legendás párosé lett, ráadásul a Honda az ezt megelőző két szezonban a Williamst is egy egyéni és két konstruktőri elsőséghez segítette! A negyedik periódus jóval szerényebb eredményeket hozott, 2000 és 2005 közt a BAR motorszállítójaként, 2006 és 2008 közt pedig gyári csapatként a Honda nem tudta korábbi sikereit megismételni, előbbi szakasznak egy összetettbeli konstruktőri második hely, utóbbinak pedig egy magyarországi futamgyőzelem lett a legnagyobb eredménye.
A Honda most ismét csúcsra tör, de nem sietik el a visszatérést, hiszen nem az új motorszabályokkal együtt, hanem egy évvel később érkeznek meg a királykategóriába. Aligha találhattak volna alkalmasabb partnert erre, mint a McLarent, akikkel legnagyobb sikereiket érték el. Most már csak az a kérdés, hogy a legendás párossal együtt a legendás piros-fehér színösszeállítás is visszatér-e a Formula-1-be…