A japánok idén tértek vissza a királykategóriába, mégpedig annak az alakulatnak az oldalán, amellyel az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején uralmuk alá hajtották a sportot. A 2015-ös évad első felében rengeteg problémával szembesültek: az egylet Monacóban szerzett először pontot, és a szezon felénél csak a kilencedik helyet foglalja el a konstruktőrök bajnokságában, noha az előző megmérettetésen már mindkét autója a legjobb 10 között végzett.
A Honda sportigazgatója nemrég elismerte, a gyár alábecsülte a Forma-1-et, Boullier szerint pedig az is gondot okozott, hogy a cég mindent a nulláról kezdett. „A Renault, a Mercedes és a Ferrari is átcsoportosította erőforrásait az új hibrid technológiára, a szakembereik pedig ismerték is ezeket a megoldásokat. A Honda ezzel szemben úgy döntött újjáéleszti a Forma-1-es projektet; hosszabb távban gondolkodott és a nulláról indult, a szakemberek pedig még nem rendelkeztek akkora tapasztalattal” – mondta a francia szakember az Autosport magazin internetes oldalának.
„Ez egy hosszú folyamat, hiszen a szakembereknek először meg kell szerezniük a szükséges tudást, és a kellő rutint, majd fel kell építeniük a rendszert és meg is kell szervezniük azt, hiszen gyakorlatilag tényleg a semmiből kezdtek építkezni” – folytatja Boullier, majd elismeri, annak ellenére, hogy a felek továbbra is elkötelezettek a folytatás iránt, az időzítéssel kapcsolatban valóban vannak nézeteltérések. „Néha nagy a nyomás, és néha csalódottak is vagyunk, de együtt akarjuk folytatni. Türelmetlenek vagyunk, és utáljuk, hogy ilyen szituációba kerültük, ám – a Mercedest és a Ferrarit kivéve – minden csapat ilyen partnerségről álmodik, amikor látja, mennyire elkötelezett a Honda!”
„Az egyetlen vitás pont az időzítés! Mi már holnap nyerni akarunk, ők pedig [a Honda] majd valamikor” – magyarázza a sportvezető, kinek csapata a szponzorokkal való tárgyalások miatt is szeretne hamar elmozdulni a kilencedik pozícióból. „Tiszteletben kell tartanunk a Honda terveit, de nekik is tisztelniük kell a mieinket. Forma-1-es csapat vagyunk, a siker tehát az ületi modellünk alapja. Eredményekre van szükségünk, hiszen nem lehetünk sokáig sikeretlenek, és ezt a Honda is tudja. Nekik is megvan a saját ütemtervük – mely alapján visszatértek a Forma-1-be – és ezt el kell fogadnunk. A legfontosabb, hogy nyitott legyen a kommunikáció, hogy a felek meghallgassák egymást, és alkalmazkodjanak, így érhetjük el, hogy mindkét stratégia sikeres legyen!”