A Forma-1 irányítói, és a sportban érdekelt alakulatok Nagy-Britanniában döntötték el, hogy korlátozzák a versenyzőket segítő eszközök használatát; az ezzel kapcsolatos szabálymódosítási javaslatot később a Motorsport Világtanács (WMSC) is elfogadta, a nyári szünet után tehát új irányelvek lépnek életbe. Ezek értelmében a Forma-1-es versenyzők már nem változtathatnak a kuplung fogáspontján azt követően, hogy elhagyják a garázst, egészen a rajtprocedúra kezdetéig, és a mérnökök sem segíthetik őket úgy, mint az előző futamokon.
Több versenyző és szakember is egyetért abban, hogy a módosítások révén a startok sokkal változatosabbak lesznek, egyesek pedig azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy mindez a Mercedes egyeduralmára is hatással lesz, a stuttgartiaknak ugyanis már az előző két megmérettetésen is meggyűlt a bajuk a rajtokkal. A Brit Nagydíjon a Williams versenyzői kerültek a címvédő alakulat pilótái elé, a múlt hét végén pedig a Ferrari okozott fejtörést a Mercedesnek; a Hungaroringen Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is lehagyta Hamiltonékat.
A csapat brit klasszisa a magyar futam után elismerte, a folytatásban „komoly kihívásokkal kell szembenézniük” az új előírások miatt. „Ami most [a Magyar Nagydíj után] következik, az meglehetősen érdekes lesz” – mondta a brit sajtó képviselőinek. „A startok kiszámíthatatlanabbak lesznek. Gondolom, a helyzet rosszabb lesz, de ilyen a versenyzés” – teszi hozzá, majd elárulja, azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy az FIA ismét változtat a szabályokon. „Lehet, alábecsülik ennek a hatását. Lehet, semmi sem változik, de az is előfordulhat, hogy katasztrofálisak lesznek a startok. Gyanítom, nem ez a megfelelő megoldás, és változtatni kell, de az ötlet ettől függetlenül jó!”
Hamilton márkatársa – és első számú ellenfele – Nico Rosberg eközben üdvözölte az FIA új irányelvét, melynek köszönhetően ismét nagyobb szerep hárul majd magukra a pilótákra. „Ez [a változtatás] jó, hiszen a startok így maximálisan a mi irányításunk alá kerülnek. Ha jól sikerül a start, az a versenyzőnek lesz köszönhető, és ha rosszul, az is! Ez pedig jó, hiszen sokkal változatosabbak lesznek a dolgok. A start egy rendkívül fontos fázis [a verseny során], és ahogyan azt az utóbbi időkben láthattuk, alaposan meg is kavarhatja a dolgokat” – magyarázza a német pilóta, kinek lemaradása jelenleg (9 futammal a szezon vége előtt) 21 pont csapattársával szemben.