Esős időben a McLaren pilótája, Lewis Hamilton futotta ma 1 perc 50.828 másodperccel a legjobb időt Pirelli P Zero kék intermédia abroncson a koreai Yeongam pályán a második szabadedzésen. Hamiltont csapattársa, Jenson Button követte mindössze egytized másodperccel lemaradva.
Néhány versenyző később slick abroncsra váltott, de hamar kiderült, hogy ehhez túl vizes még a pálya. A Yeongam pályát nem használták a tavalyi Koreai Nagydíj óta, ezért rendkívül nyers és csúszós a felszíne. Ráadásul a 19 fokos levegőhőmérséklet miatt nem melegedtek fel elég gyorsan az abroncsok.
Mivel pénteken kezdettől fogva esett az eső, valamennyi csapat kapott még egy garnitúra intermédia abroncsot a legújabb szabályok szerint. Így a pilótáknak öt szett intermédia abroncs és három szett esőgumi állt rendelkezésére a mai napon. Délelőtt minden versenyző P Zero narancssárga esőgumin futott. A Mercedeses Michael Schumacher volt a leggyorsabb 2 perc 02.784 másodperccel az edzés végén, amikor a pálya már felszáradt néhány helyen.
A délutáni szabadedzés könnyű esővel indult, mely kissé alábbhagyott egy félóra múltán. A Sauberes Kamui Kobayashi kivételével (aki továbbra is esőgumit használt) minden pilóta P Zero kék intermédia abroncson kezdte a délutánt, majd néhányan megpróbálkoztak a hétvégére választott P Zero sárga lágy és P Zero piros szuper-lágy gumikeverékkel.
Mivel délelőtt a csapatoknak nem volt lehetőségük kipróbálni a száraz időre való abroncsokat, délután az lett volna a fontos, hogy különböző üzemanyag-teher mellett felmérjék az abroncsok teljesítményét száraz pályán, hogy meghatározhassák, mikor érdemes átállni a slick abroncsra. Amikor kiderült, hogy az esős idő ezt megakadályozza, a csapatok az intermédia abroncs és az esőgumi teljesítményére koncentráltak. Holnapra és vasárnapra szárazabb idő várható, ami azt jelenti, hogy a holnapi egyórás szabadedzésnek fontos szerepe lesz.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „A csapatok kaptak ma egy újabb garnitúra intermédia abroncsot, mely az esőgumival együtt jól szerepelt: kicsi volt a kopás mértéke, így akár húsz vagy annál több kört is futhatnak a pilóták kiállás nélkül ilyen viszonyok között. Miután néhány versenyző megpróbálkozott a slick abronccsal délután, kiderült, hogy a pálya túl nedves még ehhez, különösen úgy, hogy már az eső előtt is csúszós volt. Láttuk, hogy a pálya igen lassan szárad fel az aszfalt minősége és a fekvése miatt. Az előrejelzések szerint holnap szárazabb idő lesz, így nagy veszteség, hogy egyáltalán nem sikerült száraz időre való abroncson futni. Mindazonáltal mindenki így járt, és ez a kihívás is a verseny része. Holnap remélhetőleg többet megtudunk arról, hogyan szerepelnek a slick gumikeverékek ezen a nehéz pályán.”
Napi tények
ˇ A koreai a közé az öt pálya (Törökország, Szingapúr, Abu Dzabi, Brazília) közé tartozik, melyek az óra járásával ellentétes irányúak.
ˇ A pálya kiképzésén nem változtattak a tavalyi nagydíj óta, de elbontották a falat a 16-os és 18-as kanyar között, hogy javítsák a kanyarok beláthatóságát.