A 2014-es szabályváltozások óta a stuttgartiak uralják a királykategóriát: az elmúlt másfél évben a győzelem mindössze hat alkalommal csúszott ki a kezük közül. Háromszor a Red Bull (a tavalyi évben), háromszor pedig a Ferrari (2015-ben) tört borsot a csapat orra alá. A múlt vasárnapi vereség azonban különbözött az eddigiektől, hiszen Sebastian Vettel már az időmérőt is dominálta, a címvédő pedig a Red Bulltól is kikapott, majd másnap a dobogóra sem bírt felzárkózni.
A visszaesés feltehetően a gumiabroncsokkal hozható összefüggésbe: Szingapúrban a Mercedes autói nem tapadtak olyan jól, mint a Ferrari, vagy a Red Bull versenygépei (erre a stuttgartiak partnercsapatánál, a Williamsnél versenyző Felipe Massa is panaszkodott a hétvége során). A szingapúri azonban a versenynaptár egyik, ha nem a legkülönlegesebb helyszíne, ahol a körülmények is egyedülállóak, a Mercedesnek tehát nem szabad kétségbe esnie a váratlan vereség, és tempóvesztés miatt – fogalmazott az alakulat sportigazgatója a kiábrándító hétvége után.
„Meg kell találnunk a helyes egyensúlyt” – idézi Wolff szavait az ESPN. „Nem mondhatjuk, hogy ez az egész egy egyszeri kisiklás volt, de azt sem, hogy a történtek megrémítettek, nem nyomhatjuk be a pánikgombot; ez teljesen helytelen volna! Alapos elemzéseket kell végeznünk, viszont úgy gondoljuk, hogy a probléma pályafüggő volt, hiszen nem volt megfelelő a gumiabroncsok tapadása, a hátrány pedig ebből adódott. Remélem, ezt Japánban már be is bizonyíthatjuk, kivéve, ha ismét komoly esőzés lesz a futam alatt” – teszi hozzá az osztrák szakember.
Wolff nem hiszi, hogy az eddig szinte tökéletesen működő versenygép két hét alatt másfél másodperccel lassabb lett. „Bár eléggé pesszimista vagyok, azt nem gondolom, hogy egyik hétvégéről a másikra ilyen drámai módon vissza tud esni a teljesítményünk, és abban sem hiszek, hogy ez alatt az idő alatt valaki más hirtelen talált másfél másodpercet. Mindez a gumikkal lehet összefüggésben, a versenyzők megerősítették, hogy gyorsan koptak; és ez megmagyarázhatatlan volt számukra!”
Vettel szingapúri győzelmével 49 pontonosra csökkentette lemaradását a pontversenyt vezető Lewis Hamiltonnal szemben, a német tehát ismét lőtávolba került, Wolff viszont kiemelte, a szezon során a Ferrari is küszködött bizonyos versenypályákon. „Monzában új erőforrást vetettek be, és már akkor láttuk, hogy sikerült előrelépniük. A folytatásban is fejlesztik a versenyautójukat, de nem kell depresszióba esnünk. Emlékezzenek csak a Belga Nagydíjra, ahol elég nehéz hétvégéjük volt, és az autó nem volt elég jó ahhoz, hogy dobogóra álljanak. A folytatásban is koncentráltnak kell maradnunk, tudva, hogy remek csapattal, autóval és motorral rendelkezünk” – zárta gondolatát.