F1
2016. május 26. csütörtök, 18:36
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
A Mercedes pilótái mindkét monacói szabadedzést az első három között zárták, de a csapatot sokkal inkább az elszabadult csatornafedél foglalkoztatta, ami komoly sérüléseket is okozhatott volna.
Nico Rosberg az első szabadedzés végén hajtott keresztül az ominózus elemen az 1-es kanyar után, ami kimozdult a helyéről, és a Mercedesnek defektet, a mögötte érkező Jenson Buttonnak pedig szárnysérülést okozott. A brackley-i istálló technikai igazgatója szerint a csapatnak ma már amiatt is van oka boldognak lenni, hogy nem történt nagyobb baj, hiszen a felrepülő fémelem bármit és bárkit eltalálhatott volna.
„Sikerült teljesítenünk a tervezett programunkat, az egyetlen kellemetlen pillanatot az jelentette, amikor Nico autója felszedett egy meglazult csatornafedelet” – összegezte Paddy Lowe. „Sokkal csúnyább baleset is történhetett volna, szóval a dolgok egészét nézve hálásak lehetünk, hogy egy defekttel megúsztuk, és nem sérült az autó vagy valaki.”
Rosberg az autóban ülve nem érezhette annyira az eset súlyosságát, így ő általánosságban meg volt elégedve a csütörtöki körülményekkel.
„Kicsit nehézkesen indult számunkra a hétvége. A két edzés eléggé zűrzavarosan alakult, és többször is virtuális biztonsági autó mellett kellett köröznünk. Nekem sikerült sokat tanulnom a hosszabb etapok során, ami örömteli. Nagy elismerés jár a pályabíróknak, akik minden alkalommal remek munkát végeztek és gyorsan eltávolították a bajba jutott autókat” – mondott pár szép szót a versenyhétvégék névtelen hőseiről. „Ahogy arra számítani lehetett, a Red Bull nagyon erősnek tűnik itt, így még komoly házi feladat vár ránk ma este és holnap, hogy találjunk némi időt.”
Lewis Hamilton volt a gyorsabbik Mercedes az első edzésnapon, hattizeddel elmaradva Daniel Ricciardo Red Bullja mögött. A brit az ultralágy gumikról mondott olyasmit, amire talán nem lehetett számítani.
„Ma nem történtek nagy meglepetések, leszámítva, hogy a 15-ös kanyarban változott egy kicsit a pálya, ezáltal ott gyorsabb lett. Noha az új gumik egyértelműen lágyabbak a többi keveréknél, még mindig túl keménynek érződnek ehhez a helyszínhez, és nem olyan könnyű velük az ideális működési tartományba jutni, mint gondoltuk” – mutatott rá.