F1
2015. december 12. szombat, 17:31
Szerző: Dezső Attila, Fotó: Daimler Media Site
Papíron minden idők leghosszabb F1-es szezonját fogják futni 2016-ban, a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff azonban nincs annyira oda a nemrég elfogadott tervezetért.
A jövő évi versenynaptár az idei tizenkilenc nagydíj mellett a visszatérő Német, valamint az első azerbajdzsáni Európa Nagydíjjal fog bővülni, így minden bizonnyal a sportág történetének leghosszabb évadára kerül majd sor 2016-ban. Hogy miért a feltételes mód? Bár Bernie Ecclestone garantálja Austin megmentését, egyelőre nem 100%, hogy jövőre is láthatunk autókat körözni az Egyesült Államokban – sőt, a másik népszerű észak-amerikai helyszínről, Montrealból is negatív hírek érkeztek az elmúlt napokban.
A jelenlegi tervezet nem csak 21 versenyt, hanem hat egymást követő hétvégét is tartalmaz: egy héten belül csapnak majd össze a pilóták Montrealban és Bakuban, Spielbergben és Silverstone-ban, Hockenheimben és a Hungaroringen, Spában és Monzában, Sepangban és Suzukában, valamint Austinban és Mexikóvárosban. „Ez így nagyon sok lesz az utazó csapat számára” – nyilatkozta Toto Wolff Stuttgartban, a Mercedes Stars&Cars rendezvényén. „Már az idei 19 is az volt, a következő év egymás utáni versenyei pedig csak megnehezítik a dolgunkat.”
„Oda kell figyelnünk a munkatársainkra, hiszen a szezon végére mindenki rettentően elfárad majd – nem vagyok benne biztos, hogy a jelenlegi csapatstruktúrával meg tudunk majd birkózni a 21 verseny kihívásaival. Talán második műszakot is be kell majd vezetnünk, valamint pihenőidőt a versenyhétvégék után. Elég összetett lesz majd a következő év” – tette hozzá az osztrák.