Hamarosan kiderül, melyik cég lesz a királykategória hivatalos gumiszállítója a 2017-es, a 2018-as és a 2019-es szezonban, a Forma-1 Menedzsment (FOM) első embere, Bernie Ecclestone ugyanis a hónap végén ismerteti döntését. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által meghirdetett pályázatra a jelenlegi beszállító, azaz a Pirelli mellett a Michelin jelentkezett, a franciák ugyanis szívesen visszatérnének a csúcskategóriába, sőt újításaikkal alaposan fel is ráznák azt.
A cég érkezésének sokan örülnének, a Pirelli által gyártott – a sport irányítói által rendelt – abroncsok ugyanis hamar elkopnak, a versenyzőknek tehát folyamatosan spórolniuk kell, ez pedig a pilóták és a szurkolók egy részének is hosszú ideje szúrja a szemét. „A Michelin segíthetne a sportnak, hogy az visszatérjen a gyökereihez” – hangzik a francia cég sportigazgatójának ígérete. Szerinte a tartósabb abroncsok bevezetésével az autó három másodperccel is gyorsabbak lehetnének, a pilóták pedig ismét „örömüket lelnék a vezetésben, és megmutathatnák rátermettségüket”.
„Nem szeretnék a Pirelliről beszélni, de a Michelin filozófiája remek teljesítményt, stabilitást és tartósságot hozna” – folytatja a francia szakember, kinek cége az általános vélekedés szerint hátrányból indul, hiszen a FOM első embere inkább az olaszokat támogatja. Ecclestone ráadásul tavasszal nyíltan kritizálta a Michelin terveit, majd egyértelművé tette, nem kér az „unalmas tartós abroncsokból”. Couasnon azonban azóta már tárgyalóasztalhoz ült a brit sportvezetővel, és megpróbálta elmagyarázni, hogy a „műsort” tartós abroncsokkal is jobbá lehet tenni.
„Elmondtuk, hogy a technológia fejlesztésével nem akarunk szembeszegülni a show jobbá tételével. Tehát a sok bokszkiállás egy olyan dolog, amit nem ellenzünk” – tette egyértelművé a BBC Forma-1-es oldalának nyilatkozva. „Sokszor beszéltünk már a filozófiánkról, melynek értelmében olyan abroncsokat adnánk a versenyzőknek, melyekkel 100 százalékon teljesíthetnek. Legyen egy abroncs, ami lehetővé teszi, hogy a csapatok változatos stratégiákat alkossanak, de közben ez az abroncs álljon közelebb ahhoz, amit a piacon látunk, és technikailag képviseljen magasabb szintet!”
A Michelin 2006-ban hagyta el a királykategóriát, miután két bajnoki címet is nyert a Renault gyári alakulatával, a Forma-1-es közösség körében azonban nem volt túl népszerű a 2005-ös Amerikai Nagydíjon történtek miatt (partnercsapatai nem álltak rajthoz). Nem meglepő tehát, hogy a BBC munkatársa megkérdezte, miért szeretnének visszatérni? „Azért fontos, mert a motorsportok csúcsa. Technikailag magas színvonalat képvisel, a gumik azonban nem! Szeretnénk hozzájárulni a sport feltámadásához, és mindez a gumiipar számára is fontos lehet. Persze, ha nem minket választanak, azzal nem ér véget az élet a Michelin számára, hiszen más, érdekes kategóriában is érdekelt, de jó lenne, ha ismét érdekeltek lehetnénk egy ilyen vonzó sorozatban” – zárta gondolatát.