Vettel a saját hibájából az élről esett ki, míg Hamilton a 14. helyről indulva megnyerte a Német nagydíjat Bottas és Raikkönen előtt. A tények a német nagydíjról, amiket már mindenki hallott. De nézzük hogy látta a Hockenheim-i eseményeket a többször forma autós bajnok Magyar János.
„A 3. szabadedzésre megérkezett az eső, így ez inkább a tapasztalat gyűjtésről szólt. Csak néhány pilóta ment ki, hogy megnézze milyen a pálya állapota ilyen körülmények között. Rövid az idő az időmérő edzésig, és ilyenkor kockáztatni fölösleges, mert egy kicsúszásnál történő komolyabb sérülést nincs idő megcsinálni.
Az időmérő edzés alatt folyamatosan gyorsult a pálya ahogy felgumizódott az ideális ív. Ilyet legtöbbször a szabadedzéseken lehet tapasztalni.
A kvalifikáció drámáját Hamilton szolgáltatta, aki kiesett. Egy vezetői hibából bekövetkezett technikai probléma lett. Nem volt nagy a hiba, de ahogy a pályára visszatért a rázókő megütötte az autó alját és meghibásodott a kormányszervó és a váltóhidraulika. Ezeknél az összehangolt rendszereknél az ilyen erőhatás váratlanul asszinkronitást is okozhat ami ilyenkor a különböző elektronikai egységek nem megfelelő működéséhez, vagy leálláshoz vezet.
A rajtrácsra Vettel-Bottas- Raikkönen sorrendben állhattak fel. Valteri Bottas jól kapta el a rajtot, de Sebastian Vettel meg tudta tartani a vezető helyet. Nem volt probléma, figyeltek most egymásra.
A Mercedes Lewis Hamiltonnal jó taktikai döntést hozott azzal, hogy a lehető legtöbb kört hozták ki a gumikból, és egy rövidebb etap maradt az ultralágy gumikon, amivel jó körídőket tudott autózni, még a részben vizes pályán is.
A Ferrari egyre gyorsabb, de én még nem mondanám, hogy a leggyorsabb autó. Minden pálya karakterisztikája más, és ebből adódóan nem lehet határozottan kijelenteni, hogy a Ferrari átvette volna a vezető helyet. Az olaszok nagyon sokat fejlődtek a motorerő szempontjából, ez látszott a Ferrari motort használó, kisebb csapatok teljesítményén is. Emellett, folyamatosan aerodinamikai fejlesztéseket is végeznek. Az látszódott, hogy a Ferrari felért a Mercedes mellé, és egy körön is képes volt ilyen körülmények között megverni, valamint, a versenytempó is stabil volt.
A futam közben elkezdett esni az eső, ami megkavarta a kártyákat. Nemrég én is átéltem ilyen körülményeket a Red Bull Ringen. Nehéz jó döntést hozni ilyen változó körülmények között. A pálya 1-2 kanyarjában esett az eső, a többi része száraz volt. A száraz pályára alkalmas slick gumi volt a jobb döntés, mert csak néhány vizes szakaszt kellett átvészelni, a pálya többi részén lehetett versenytempót autózni. Akik kimentek átmeneti eső illetve eső gumikért, azok abban bíztak, hogy az eső intenzitása a későbbiekben nő, és a gyors reagálással jelentős előnyre tesznek szert.
A legnagyobb drámát az élről kieső Vettel produkálta. A német hibája nem volt nagy, de elég volt ahhoz, hogy vége legyen a versenyének. Az ilyen hibák gyakran előfordulnak még száraz pályán is, ha határon megyünk. Nagy volt a kanyarbejárati tempó a vizes felgumizott íven, ez pont elég volt ahhoz, hogy nem tudta kellőképpen lelassítani és befordítani a Ferrarit.
A köridőkön látszódott, hogy Vettel és Hamilton körönként 2 másodperccel gyorsabb volt a többi versenyzőhöz képest, a verseny ezen szakaszában.
Vettel kiesésével Hamilton került az élre, akit megpróbált Bottas megelőzni, de a csapat arra utasította, hogy tartsa a pozícióját. A Mercedes látja, hogy a Ferrari jelentősen javult az elmúlt versenyekhez képest. Egyértelműen a világbajnoki pontverseny miatt döntöttek így, és adtak ki csapatutasítást. Versenyzői szemmel nézve természetesen a győzelem a fontos, de ebben az esetben a csapatérdekeket is figyelembe kell venni.
Hamilton elindult ki a boxutcába, ám az utolsó pillanatban átlépve a vonalon visszatért a pályára. Ez nem volt szabályos. Volt már ehhez hasonló eset, mint pl. Vettel a Hungaroringen a Red Bullal. Én azt gondolom, hogy az ilyen helyzetekre a versenyirányításnak kellene időben reagálni, és nem vagyok biztos benne, hogy a későbbiekben erről az esetről nem lesz szó.
Most hétvégén újra versenyezhetnek a csapatok. A Hungaroring egy technikás pálya. A motorerő nem számít annyira. Itt a Red Bullok jól szerepeltek az elmúlt években, és, ha jó stratégiát választanak, esélyük van a dobogóra is.”