A német klubok keresnek a legtöbbet a mezreklámokon

mez.jpg

Az európai elitbajnokságok közül a német futballcsapatok kapják a legtöbb pénzt a mezreklámokért.

Egy kölni piackutató intézet felmérése szerint a Bundesliga élvonalának 18 klubja a jelenlegi szezonban összesen 102.9 millió eurót kasszíroz a sportruházaton elhelyezett hirdetésekért, közülük is az éllovas a címvédő Bayern München az egyik telekommunikációs cégtől kapott 20 millióval.
   
A hat európai – német, angol, olasz, spanyol, francia és holland – topliga egyesített trikóreklámos bevétele az utóbbi évtizedben először csökkent: az előző idényhez képest 12.1 millió eurós visszaesés tapasztalható, jelenleg 393.2 milliónál tart. Ez főként az angol Premier League 85.9 millióra történt "lecsúszásának" tudható be, amit a szakértők a font leértékelésének tulajdonítanak.
   
A játékosok mellkasán látható szponzorok közül a befektetési és biztosítási cégek járnak az élen, amelyek összesen 80.7 millióért népszerűsítik magukat.

MTI