A királykategória hivatalos gumiszállítója már az év végi gumiteszt meghirdetésekor arra kérte az alakulatokat, ha tudják állandó versenyzőiket ültessék autóba (minden valószínűség szerint tapasztalataik okán, melyek rendkívül hasznosak lehetnek az új és a korábbi keverékek összevetésekor), vagy már rutinosabb tesztversenyzőiknek adjanak lehetőséget.
A Ferrari, a Red Bull és a Toro Rosso eleget tesz ennek a kérdésnek, hiszen mindhárom istálló azokat a pilótákat veti be, akik részt vettek a 2015-ös versenyévad megmérettetésein. A Sauber, a Force India és a Williams eközben legalább egy aktív versenyzőt ültet autóba, de egy tartaléknak is lehetőséget ad. A Lotus afféle köztes megoldást választott, náluk a jövőre debütáló Jolyon Palmer tekeri majd a kormányt, aki idén 13 szabadedzésen is részt vett. Hasonló taktikát választott a McLaren-Honda is és a Mercedes is: a briteknél az évközi teszteken már feltűnő Stoffel Vandoorne, a németeknél pedig a gyakorlásokon szintén többször felbukkanó Pascal Wehrlein vezet.
Ami az új arcokat illeti; a Force India nemrég szerződtetett fejlesztőversenyzőjét, Alfonso Celist küldi pályára, a Sauber a hongkongi Adderly Fongnak szavazott bizalmat (ő tavaly már dolgozhatott az istállóval), a Manorral pedig a fejlesztőversenyző, Jordan King és a csapat jogelődeivel már tesztelő Rio Haryanto gurul pályára. Ezek az alakulatok egyébként – a Motorsport információi szerint – nem ingyen juttatják F1-es tesztlehetőséghez az említett pilótákat, hiszen nekik kell állniuk az extra tesztnap költségeit, lévén a Pirelli csak a pálya bérléséért fizeti.
A Pirelli a tesztprogram ismertetésekor azt is egyértelművé tette, hogy a gyakorlás teljesen zárt kapuk mögött zajlik majd, azaz nemcsak a nézőket, de a média képviselőit is elszigetelik tőle, az eredményekről pedig pár nappal később adnak majd tájékoztatást. Ezt a lépést korábban a Ferrari csapatvezetője, Maurizio Arrivabene és néhány tapasztalt újságíró is komoly kritikával illette. Az olasz szakember szerint a királykategóriának mindenképpen nyitnia kellene a média felé, a média képviselői pedig felvetették, a titkolózás a teszten résztvevők fiataloknak is árt, hiszen ők egyébként is kevés promóciót kapnak: a teszttilalom korában nincs túl sok lehetőségük megmutatni magukat.
A Pirelli gumitesztjének résztvevői:
Mercedes: Pascal Wehrlein
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Williams: Valtteri Bottas
Red Bull: Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo
Force India: Alfonso Celis, Nico Hülkenberg
Lotus: Jolyon Palmer
Toro Rosso: Max Verstappen, Carlos Sainz
Sauber: Marcus Ericsson, Adderly Fong
McLaren: Stoffel Vandoorne
Manor: Jordan King, Rio Haryanto