Amióta Nico Rosberg, majd Sebastian Vettel kereke is felrobbant a spái hétvégén, újra állandó beszédtémát jelentenek a Pirelli abroncsai. Miután az olaszok kiderítették, az idegen tárgyak okozta vágások, valamint a belga pályán kapott, a megszokottnál nagyobb terhelés együttese vezetett a két német defektjéhez, a cég lépéseket tett gumijai biztonságosabbá tételéért, valamint a kockázat csökkentéséért. Monzában szigorított a kerékdőlés megengedett értékein, s a megszokottnál magasabb minimális guminyomás-értéket határozott meg – ez utóbbi viszont vita tárgyát képezte. Előbb felmerült, hogy egyes csapatok trükköznek a keréknyomással, majd vasárnap egy ideig Lewis Hamilton győzelme is veszélyben forgott, miután autóján a rajt előtt a határérték alatti nyomást mért az FIA.
Az Auto Motor und Sport arról számolt be, a milánói cég a következő versenyeken is hasonlóan szigorú lesz. Szingapúrban például elöl 18, hátul 17 psi lesz a minimális guminyomás értéke, miközben egy éve mindenütt 16 psi volt. Emellett a kerékdőlésnél is komolyabb változások lesznek: amíg egy éve elöl 4,5, hátul 3,0 fokos volt az előirányzott érték, idén 3,75-os és 2,5-es lesz. Aztán a soron következő szuzukai versenyen – ahol a gyors kanyarokban a spáihoz hasonló terhelést is kaphatnak a gumik – ugyancsak extrém magas nyomással lesz kénytelen versenyezni a mezőny: elöl 21,5, hátul 20,5 psivel.
Bár Lewis Hamilton és a Mercedes monzai ügye után az FIA és a gumicég is megígérte, hogy pontosítják a két hete fennakadást okozó mérési procedúrát, egyelőre nem érkezett információ arról, a szövetség mikor ellenőrzi a gumik szabályosságát. Monzában ezt a rajt előtti utolsó öt percben tette meg a Mercedes és a Ferrari esetében, és bár előbbi istállónál a megengedettnél kisebb értékeket mértek, végül azért nem büntették őket, mert guminyomásuk korábban a korlátokon belül volt, az eltérést pedig a kerékmelegítők levétele okozta.
Az Auto Motor und Sport időközben megtudta, a Mercedes és a Pirelli már a futam rajtja előtt tudott a később bonyodalmat okozó eltérésről, ám mivel a hivatalos, a Pirelli emberének jelenlétében elvégzett korábbi mérés során még minden rendben volt, ebből csak később lett baj. A németek most leginkább amiatt aggódnak, hogy guminyomásuk nem felel majd meg minden egyes mérés során a szabályoknak – függetlenül attól, mikor végzik el az ellenőrzést. Mindezt két módon kerülhetik el: vagy a megszokottnál tovább használják a kerékmelegítőket, vagy még tovább növelik abroncsaik nyomását, hogy az az esetleges csökkenés után is a határértéken belül maradjon. A kerékpaplanok hőmérsékletével és használatával ugyanakkor sok mozgásterük nincs: a szabályok értelmében a gumikat vagy maximum három órán keresztül melegítik 80 Celsius-fokos hőmérsékleten, vagy egy órán keresztül 110 Celsius-fokon.