A Forma-1 hivatalos gumiszállítója sokszor egyértelművé tette már, a folytatásban több tesztre lesz szükség, hiszen a következető években érkező szabálymódosítások hatására új abroncsokkal kell előállniuk, ezeket pedig alaposan le kell tesztelniük az éles bevetés előtt. Bár a Motorsport pénteken még arról írt, hogy a 2015-ös tesztnaptár bővítését csak a McLaren támogatta, az Autosport információi szerint a riválisok is rábólintottak a Pirelli javaslatára.
A lap úgy tudja, a Stratégiai Csoport tagjai, vagyis a Mercedes, a McLaren, a Red Bull, a Williams és a Force India, valamint a Forma-1 Menedzsment (FOM) és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői egyetértettek abban, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után szükség lesz egy kétnapos gumiteszt lebonyolítására, hogy a Pirelli kipróbálhassa új, ultralágy keverékű gumiabroncsait. A testület a jövő januárra tervezett esős gumiteszttel kapcsolatos javaslatot is elfogadta. Ezt a tervek szerint Dél-Franciaországban, a Paul Ricard versenypályán rendezik.
A megbeszélésen a 2016-os évre tervezett gumitesztekről is szó esett. A Pirelli főként ezeket tartja kulcsfontosságúnak, a 2017-es évadban ugyanis a jelenlegi tervek szerint alaposan megváltoznak a gumiabroncsok (jóval szélesebbek lesznek). Az olasz cég sportigazgatója szerint 2016-ban 18 tesztnapra – hat háromnapos gyakorlásra – lenne szükség, a Stratégiai Csoport azonban ezt túl soknak tartja, így kompromisszumos megoldásként négy kétnapos tesztet ajánl a Pirellinek.
Az álláspontok tehát közeledtek, ám továbbra is rengeteg a kérdőjel, a szakembereknek ugyanis ki kell dolgozniuk egy megoldást, melynek segítségével a Pirelli a 2016-os, vagyis a vékonyabb gumiabroncsokhoz tervezett autókkal is hasznos adatokat gyűjthet az új gumikról. Ráadásul jelenleg az sem biztos, hogy az olaszok maradnak a Forma-1 hivatalos beszállítói, a FOM első embere, Bernie Ecclestone ugyanis a Michelin pályázatát is górcső alá vette. Döntését várhatóan szeptember 30-án, a Motorsport Világtanács (WMSC) ülésén közli majd a nyilvánossággal.