F1
2015. augusztus 24. hétfő, 10:50
Szerző: Gellérfi Gergő; Fotó: Sahara Force India Formula One Team
Váratlan fordulat a Renault-sztoriban: lehet, hogy a Lotus adósságai vezettek oda, hogy az ismét gyári F1-es csapatra vágyó franciák másfelé kezdtek nézelődni? Így lesz gyári versenyző Hülkenbergből…?
Az Autosport értesülései szerint az F1-es szerepvállalását újraértékelő Renault egy újabb csapatot környékezett meg, egészen pontosan a Force Indiát. Már egy ideje köztudott, hogy a franciák azon töprengenek, hogy megváltoztassák-e jelenlegi, motorszállítói szerepüket, s ha igen, akkor milyen irányban: vonuljanak ki a Formula-1-ből, vagy térjenek vissza gyári csapatként?
A silverstone-iak csapatfőnöke, Vijay Mallya elárulta, hogy szombat este Belgiumban idén már másodszor találkozott a Renault tanácsadójával, Alain Prosttal – sőt arról is beszélt a sajtónak, hogy miről esett szó a tárgyaláson: „A megbeszélésen közölték velem, hogy továbbra sem született döntés, s nem is tettek javaslatot a Renault igazgatótanácsa felé. Másrészt pedig azt is tudni akarták, hogy mit gondolok a résztulajdonról, elfogadnánk-e, hogy nem a miénk a többségi tulajdon, s ha igen, akkor pontosan milyen elképzeléseink vannak.”
„Arról viszont nem esett szó, hogy a Renault lenne a motorszállítónk, inkább általánosságban beszéltünk a konstruktőrré válásról, hogy több csapattal tárgyalnak, hogy nekem milyen elképzeléseim vannak, hogy mit tartok lehetségesnek, s mit lehetetlennek” – mondta Mallya, aki leszögezte, hogy a másik két tulajdonos, a Sahara-csoport és a Mol-család nevében is tárgyalhat, így egyeztetett a Renault-val az esetleges beszállásról.
„Megkérdezték, hogy készen állunk-e megválni a többségi tulajdonrésztől? Ha nemet mondok, valószínűleg vége is lett volna a beszélgetésnek. Azt feleltem, hogy ha ajánlat érkezik, azt meg kell fontolni, egyúttal pedig azt is megkérdeztem, hogy milyen védelmet kapnak a kisebbségi tulajdonosok. De még nem tettek elénk szerződést, hiszen ők maguk sem döntötték el, hogy mit akarnak. Még nagyon a dolgok elején járunk.”