Egyéb
2015. október 30. péntek, 08:55
A Sorex Csoport Kft. tavaly olyan céllal lépett az autósport és a reklám világába, hogy a vállalkozásoknak hirdetési felületet biztosítson, amelyen keresztül elérheti vásárlói közönségét.
Az elmúlt öt hónap alatt bebizonyosodott, hogy vállalkozásuk kifizetődő, mivel versenyzőik szép eredményeket értek el a hazai és nemzetközi versenyeken, megnövelve a cégcsoport hirdetői ismeretségét az autósport világában. A célok közösek a támogatókkal, és a pilóták mindent elkövettek annak érdekében, hogy sikereket érjenek el.
Csirmaz Brúnó idén két kategóriában indult a ralikrossz országos bajnokságban, a SuperTouringCarsban és a Magyar Kupában. Az előbbi osztályban a 2000 köbcenti alatti kategóriában sikerült felküzdenie magát a harmadik helyre, az utóbbi szériában pedig az 1600 köbcenti alattiak értékelését jelenleg vezeti. A Lóerő Sportegyesület nevelésében szárnyait bontogató ifjú tehetség Máriapócson második lett, Nyirádon a SuperTouringCars kategóriában féltengelyproblémák miatt lecsúszott a dobogóról, így a hatodik helyen végzett, de a Magyar Kupában ismét a második helyet sikerült elhoznia. Greinbachban is kiválóan teljesített, a 21 fős mezőnyben harmadikként futott be, a másik sorozatban a hetedik helyen végzett. Ezúton is köszönet a Honda Heart Clubnak, ahol Kiss György dragversenyző megfeszített munkája mellett Bíró József, Györki Pál és Nagy Zoltán (Szity) szerelők mindent elkövettek, hogy a csapat felkészítse az autókat.
A SuperTouringCars kategóriában jelenleg a harmadik helyről a Magyar Bajnokságban pedig az élről várjuk a következő futamokat. A bajnokság még nem dőlt el így a csapat mindent megtesz azért, hogy minél előkelőbb helyen zárja a magyar bajnoki futamokat.
A rali szakágban a Hungarian Police Rallye Team autóján jelennek meg a cégcsoport által képviselt támogatók. Az Eger Ralit követően is eredményesen teljesített a Hoffer Zsolt–Szabó Bence, Opel Adam R2 trió, és mind kategóriájában, mind a 2WD járművek között első helyen végzett, mellyel mindkét kategóriában az élen álltak. Az Opel Legendák elnevezésű márkanapján az importőr komolyan épített az Opel Adam R2-re és versenyzőire. A rendezvény nulladik napján élő rádiós bejelentkezéssel és a rendezvény 52 ezer fő látogatójának szórakoztatásával mutatkozott be a csapat.
A Székesfehérvár Rali vegyes talajú futam volt, melynek második gyorsasági szakaszán szerzett defekt következtében a kategória harmadik pozíciója jutott az opeles párosnak. A Veszprém Ralin a futam 4. gyorsaságijáig minden rendben ment, ám a következő szakasz első 300 méterén egy jobbos visszafordító kanyar előtt az autó bal első futóműve, a csonkállvány kettétört, így a páros a verseny feladására kényszerült. Kassán a trió jól kezdte a futamot és kategória elsőként haladt az éjszakai szakaszokig, de a versenyautó bérbeadója nem számolt azzal, hogy a futam időtervében csúszás lehet, ezért lámpasorral nem készültek. A páros – kategóriatársaikkal ellentétben – lámpasor segítsége nélkül teljesítette a napzáró két éjszakai gyorsaságit, melynek eredményeképpen a harmadik pozícióba csúsztak vissza.
Nagyházi Lőrincz driftversenyző számára az idei szezon a Szlovákia Ringen indult, ahol egy szinte új autóval állt rajthoz. A 2013-ban épített Nissan kapott egy új (GT-R) motort, teljesen új futóművet és egyéb frissítéseket. Az évadnyitó versenyt a 22. helyen sikerült zárni kvalifikációs eredmény alapján. A második futamot Máriapócson rendezték, ahol már jelentősen jobban sikerült teljesíteni. Kilencedik helyre kvalifikálta magát, majd a top16-ban kiejtette ellenfelét, Alexandru Podart, aki egy jelentősen erősebb Nissan Skyline-nal állt rajthoz. A top8-ban Grózinger Zsolti ellen kellett küzdeni, ami nem sikerült, így egy 5. helyet hozott el. A műszaki hiba miatt kimaradt harmadik forduló után ismét Máriapócs következett, a verseny egyben EEDC (East European Drift Championship) futam is volt.
A viadal egy erős nemzetközi mezőnyt hozott országunk keleti csücskébe. A technika azonban ismét nem segítette a pilótát, így egy korábbi edzés okozta sérülésnek köszönhetően (Tücsi bal kezének egyik ujja sínben volt) a top16-ba sem sikerült eljutni. A szezonzárót a Hungaroringen tartották, ez szintén EEDC bajnoksági futam is volt, ami ismét odavonzotta a nemzetközi mezőnyt. Ezen a hétvégén (még mindig fél kézzel) a 10. helyre kvalifikálta magát a pilóta, ezzel bebiztosítva a top16-os párbajt. Egy szerencsés továbbjutás után aztán megint Grózinger Zsolti ellen kellett rajthoz állni, aminek az eredményeképp ismét az ötödik helyen zárta a versenyt. A pontversenyben így az összesített 10. helyet sikerült bezsebelnie a 37 versenyző közül.