A német Auto Motor und Sport szerint a Bahreini Nagydíjon két csapat is szándékosan hívta ki az autóit a versenyből, hogy kihasználja a szabálykönyvben a sebességváltók élettartamára vonatkozó rendelkezésekben megbúvó kiskaput.
Bahreinben Pastor Maldonado öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt, a szabálykönyv ugyanis kimondja, hogy a költségcsökkentés miatt minden váltót öt egymást követő futamon kell használniuk a csapatoknak. A német Auto Motor und Sport szerint azonban a váltócserék nagy részét a csapatok taktikai okokból szimulálják.
De miért is?
A Bahreini Nagydíjon a Williams szenvedett, ezért a futam vége felé úgy döntöttek, hogy a másik FW34-es versenyautót, Bruno Sennát is kiveszik a küzdelemből.
„Sok vibrációt kezdtem érezni a fékpedálon” – nyilatkozta Senna. – „Ezért egy ponton úgy döntöttünk, hogy nem kockáztatjuk a balesetet.”
A német lap szerint azonban a Williams csapat döntése pusztán taktikai okokból született. Szerintünk ugyanis egy gyártási hibát fedeztek fel a Williams autóin, amit csak így tudnak megoldani a következő barcelonai futam előtt. A sebességváltókra vonatkozó szabályokban lévő kiskapu ugyanis az, hogy ha az autó bármilyen okból kiesik, akkor abban további büntetés nélkül hozzálehet nyúlni a motor kivételével az összes alkatrészhez, így a sebességváltóhoz is.
A McLaren 2009-es világbajnoka, Jenson Button például szintén nem látta meg a kockás zászlót Bahreinben. Button defektjét valószínűleg egy eltört kipufogó okozta, amely a forró égéstermékeket a gumiabroncsra továbbította. A kerékcsere után egy körrel miután Button a második szektorban megfutotta az egyéni legjobbját azonban az angol ismét visszatért a bokszba. A hivatalos magyarázat szerint egy újabb probléma merült fel, az Auto Motor und Sport azonban úgy véli, hogy ez a Sennáéhoz hasonló, taktikai kiállás volt.
„Button a 13. helyen állt, és nem volt esélye a pontszerzésre.” A kiállás azonban azt jelentette, hogy most Button büntetlenül egy új sebességváltóval állhat majd rajthoz Barcelonában. Ez pedig Michael Schmidt újságíró szerint azért lehet fontos, mert a McLaren az autó hátsó részének átalakítása miatt egy új sebességváltó házat vethet be, a Bahreini kiesés nélkül pedig Button a Monacói Nagydíjig várhatott volna arra, hogy a szezon 6. futamán büntetlenül sebességváltót cseréljenek nála.
Az Auto Motor und Sport szerint Bahreinben Michael Schumachernél is hasonló okokból cseréltek váltót, az elrontott időmérő edzés után nem sokat jelentett az 5 rajthelyes büntetés, így pedig Michael Schumacher megkaphatta az új, szénszálas váltót, ami könnyebb az elődjénél, így a csapat reményei szerint segít majd abban, hogy a W03-as kevésbé koptassa a hátsó abroncsokat. Nico Rosbergnek azonban a Monacói Nagydíjig kell várnia a Mercedes új váltójára.