F1
2015. december 15. kedd, 15:28
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Red Bull Media House GmbH
Az anyacsapat a Renault, a másodistálló a Ferrari egyéves motorjait használja jövőre: ha a francia cég F1-es erőforrása nem fejlődik sokat a következő szezonra, a Toro Rosso előnyben lesz.
Sokan úgy gondolják, a Toro Rosso idén nagyon erős autót rakott össze, a Renault-erőforrás lemaradása azonban az ő teljesítményükre is rányomta a bélyegét. Az istálló egyes versenyeken erősebbnek tűnt a Red Bullnál, dacára annak, hogy a két újonc pilóta egyértelmű hátrányt jelentett a fejlesztési versenyben. Idén azonos erőforrás dolgozott a két testvércsapat autóban, jövőre viszont a Red Bull marad a Renault-nál (TAG Heuer néven), míg a Toro Rosso egyéves Ferrari-hajtásláncra vált.
Ez azt jelenti, hogy ha a franciák szenvedése folytatódni fog, és nem érnek fel a Ferrari idei szintjére, akkor a motorelőny Max Verstappen és Carlos Sainz oldalán lesz. „Elméletben a következő szezonban a Red Bull előtt kell lennünk. A Ferrari-motor 50-60 lóerővel többet tud” – beszélt reményeiről Sainz.
Persze azon nem kell meglepődni, hogy az érintett csapat versenyzője optimista: Sainz meglátását azonban osztja a Red Bull-birodalom tanácsadója, dr. Helmut Marko is. Az osztrák Servus TV-nek nyilatkozva ő 80 lóerőre becsülte a két erőforrás közti 2015-ös különbséget. „Ha a Renault nem javul az erő terén, a Toro Rosso gyorsabb lesz” – állapította meg.
Ugyanakkor kiemelte, hogy a Red Bull átmeneti évként tekint 2016-ra – a Renault-val meghosszabbított együttműködés is csak egy szezonra szól – a rákövetkező év nagy szabályváltozásai előtt: „A kihívás az, hogy jó autót építsünk a következő idényre, miközben 2017-re is készülünk, amikor nagy fordulat következik be a szabályzatban. Lényegében egy teljesen új autót kell megépítenünk.”