A Williams jóval előrébb rajtolhat, mint a nagy vetélytárs, a Force India

image

Noha sokan tartottak attól, hogy az éppenhogy elkészült dél-koreai pályán majd problémáktól hemzsegő versenyhétvégét produkálnak majd a csapatok, szerencsére eddig minden simán megy Jeonnamban. A Williams két pilótája végig kiegyensúlyozott formát mutatott a szabadedzéseken és a kvalifikációs tréningen is, és ennek köszönhetően Rubens Barrichello a 10., míg Nico Hülkenberg csapattársa mögül, a 11. helyről rajtolhat vasárnap. A brit istálló hatalmas harcban áll a Force Indiával a konstruktőri világbajnokság hatodik pozíciójáért, és a jelenlegi helyzet alapján nagy esély mutatkozik arra, hogy a HELL Energy által támogatott Williams ledolgozza Dél-Koreában két pontos hátrányát. 

A szabadedzések eredményei alapján nagyon bizakodva várta a Williams az időmérő edzést Jeonnamban. Nem is kellett csalódniuk, hisz Rubens Barrichello bejutott a Q3-ba, míg Nico Hülkenbergnek balszerencséje volt, hogy a 11. idejével éppen lemaradt a legjobb tíz mezőnyétől. Mindkét versenyzőnek megvan az esélye a pontszerzésre – a pénteki szabadedzésen nagyon sok kört tettek meg teli tankkal, így megvanak az ideállis beállítások -, amivel simán megelőzhetik a konstruktőrök pontversenyében a Force Indiát, amely jelenleg ég két ponttal áll előttük a hatodik helyen.

Patrick Head, műszaki igazgató csalódottságának adott hangot, hogy nem került be a legjobb tízbe mindkét autójuk, de abban bízik, hogy a versenyen képesek lesznek pontokat szerezni. „Be kell, hogy valljam, csalódottak vagyunk, hogy nem sikerült mindkét autónknak bekerülni a Q3-ba az időmérő edzésen, holott az eddigi adatok alapján erre meglett volna minden esélyünk. Mivel az előrejelzések alapján eső várható a futamon, érdekes versenyre van kilátás. Ha bejön a meteorológusok jóslata, akkor ez a gumistratégiánkra is hatással lesz. Nagyon várjuk már a futamot.”

Rubens Barrichello (10. rajthely: Q1 – 1:38.257, Q2 –1:37.511, Q3 – 1:36.998) a szombat délelőtti szabadedzésen a középmezőny elején végzett, miután 1:38.733-as idővel 12. lett, igaz a tizenhét megtett körében újabb számos adatot biztosított a csapat számára. Az időmérőn aztán hozta a „szokott formáját”, és bejutott a Q3-ba, azaz a HELL Energy legnagyobb örömére ismét bizonyította, hogy még mindig a leggyorsabb pilóták egyike, legyen szó régi, legendás pályán, vagy vadonatúj, éppen elkészült ringen rendezett versenyről. Folyamatosan gyorsult etapról etapra, pedig nem sokon múlt, hogy az előtte levezető körön lévő Michael Schumacher miatt ne lépjen túl a Q2-n. „Nagyon izgalmas időmérő edzésen vagyunk túl. Noha bejutottam a Q3-ba, mindenki láthatta, hogy nagy szerencsém volt, mert Michael Schumacher miatt kis híján elbuktam. Ugyan odajött hozzám az edzést követően, de arra hivatkozott, hogy a csapata nem figyelmeztette arra, hogy mögötte jövök. Csak azt nem értem, mire való akkor a visszapillantó tükör… A harmadik etapban aztán sikerült egy igazán jó kört összeraknom, és emiatt elégedett vagyok a teljesítményemmel. Noha a legjobb tíz végén állunk, a mostani eredményünk alapján itt a helyünk. Ugyanakkor versenyképesnek érzem az autót, és mivel a pálya még nagyon csúszós, bármi előfordulhat a futam alatt. Bízom abban, hogy jónéhány pontot sikerül itt szereznünk.”

Nico Hülkenberg (11. rajthely: Q1 – 1:38.115, Q2 – 1:37.620) szombat délelőtt a pénteki tréningen bevált beállításokkal újra a legjobb tíz között végzett – 1:38.501-es idejével a 8. lett -, így bizakodva várta a kvalifikációs tréninget. Jól kezdett a GP2 tavalyi bajnoka, ám a Q2 végén egy pillanatra elvesztette tapadását az autó hátulja, így nem tudta megjavítani az előtte álló csapattársa időeredményét, és éppenhogy kiesett a legjobb tízből. Annyi bizakodásra viszont okot adhat a 11. rajthelye, hogy a pálya tisztább oldaláról indulhat, és egy jó starttal akár több helyezést is javíthat  az első kanyar bejáratáig. „Nagyon kevésen múlt ma, hogy bekerüljek a Q3-ba, és nagyon szomorú vagyok amiatt, hogy éppencsak lecsúsztam róla. Az utolsó gyors körömmel, feltéve, ha hibátlanul be tudtam volna fejezni, biztos, hogy a legjobb tízbe kerülök, ám a 12-es kanyarban az autó hátulja kifarolt, így már nem volt értelme tovább hajszolni a kocsit. A 11. rajthely nem rossz pozíció, ráadásul így lehetőségünk van arra, hogy megfelelő gumistratégiát dolgozzunk ki a futamra. Mivel több előzési lehetőség is van a pályán, minden esélyem megvan arra, hogy pontszerzőként fejezzem be a versenyt.“