F1
2016. július 31. vasárnap, 18:22
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Williams
Az utóbbi eredmények alapján megfordult az elmúlt két és fél évben ismert erőviszony a két brit csapat között. Ráadásul a Williamsnek semmi sem jön össze: most a kétkiállásos taktikába buktak bele.
Sorozatban a negyedik versenyen fordult elő, hogy a Williams nem végzett kilencedik helynél előrébb: újra Valtteri Bottas zárt a két pontot érő pozícióban. A finn a mezőny első feléből egyedüliként próbálkozott két kiállással, és az utolsó szakaszig tartotta is a hetedik pozíciót, ám a köridők rohamosan romlottak, és előbb Hülkenberg, majd Button is bedarálta őt – aki külön örült a Williams legyőzésének.
„A verseny rendben ment, amíg a Force Indiának sikerült elévágással elénk kerülnie. Három kiálláson voltak, így mi megpróbálkoztunk a kettővel” – nyilatkozott Valtteri Bottas a csapat taktikai melléfogásáról. „Valami nem stimmelhetett a gumikra vonatkozó kalkulációkkal, mert azzal a szettel sehogyan sem lehetett volna a végéig bírni. Az etap túlságosan hosszú volt, ez pedig pontokba került.”
Ő legalább végigbírta a futamot, ellentétben csapattársával, Felipe Massával. A brazil mizériája az első körben kezdődött, mikor Jolyon Palmer Renault-ja hátulról nekiütközött. A tizedik helyről induló versenyző sorban bukta a pozíciókat, végül pedig a csapat féltávnál úgy döntött, kihívja sérült autóját.
„Nagy kár, hogy valaki nekiment a jobb hátsó kerekemnek az első körön – egyértelműen úgy éreztem, hogy valami történt az autó azon részével. Talán a kerék összetartása, vagy hasonló miatt, mindenesetre vezethetetlen lett. Próbáltam folytatni a versenyt, de rendkívül szenvedtem, és eljutottunk arra a pontra, ahol helyesebb volt abbahagyni. A nyári szünet lehetőség lesz arra, hogy pihenjek a családommal, és a szezon sokkal jobb második felére készüljek fel, mint amilyen az első volt” – mondta a Williams sajtóanyagában Massa, aki sorban négy versenyt zárt egyetlen pont nélkül.
A Williams ezzel a nagydíjjal további pontokat vesztett a mindkét autóval legjobb tíz között célba érő Force Indiához képest. A konstruktőri bajnokság negyedik helyezettjének előnye 13 egységre csökkent a fő riválishoz képest.