Fodor Krisztián az SRT kupasorozatok atyja indul a közelgő Szilveszter Rallyn! Ez egyből arra inspirált, hogy billentyűzetet ragadjak, és kifagassam a versenyről. Mondhatnám úgy is, akasztják a hóhért!
Most nem a rendezői oldalon áll majd, hanem tűzálló ruhát ölt, és a rajtvonalon a gázpedált nyomja tövig!
Krisztián mi ösztönzött arra, hogy elindulj a Szilveszter Rallyn?
Igazából 2005 óta 2009-et kivéve, minden évben rajthoz álltam az év utolsó versenyén, hol pilóta, hol pedig navigátor pozícióban. Így hát ebben az évben is az volt a cél hogy elindulhassak, ha lehet mint pilóta. Ösztönzés? Maga a rally és a légkör, ami körülveszi, illetve jó néhány barátom is részt vesz e jeles eseményen. Ki nem hagynám, hozzám nőtt teljesen ez a verseny, nem tudnám már elképzelni az év végét szilveszter rally nélkül….
Tudom nem ez az első, hogy a pályán mész, hiszen már sokszor találkoztunk a Hungaroringen szintén szilveszter rallyn BMW-vel, illetve örömautóztatáson. Mi a véleményed a pályáról?
A pálya véleményem szerint szenzációs, kiváló aszfaltminőséggel. A technikás szűk részektől a tempós, széles, hosszú ívű kanyarokig minden van benne. Aki csak játszani jön megtalálja a számítását, de akiket a verseny vonz, nekik is komoly kihívást jelenthet.
Ha esetleg esne a hó "ami nem lenne rossz" remélem a tisztelt rendező kollégám nem fogja lesózatni, tavaly ez óriási hátrányt okozott mindenkinek szerintem. Én még túrni sem túrattam volna, majd a kocsik és pilótáik intézik a sorsát.
Milyen autóval állsz rajthoz? Hogyan esett erre a döntés?
LADA 2101! Az ősrégi, néző és pilóta kedvenc verdát Tóth Endre barátom bocsájtotta a rendelkezésemre a 2011-es szilveszter rally-ra. Toló, Speer és egy dellortós motor lapul benne. A hiányzó lóerőket mi sima utcai téli gumival és egy minimális bátorsággal igyekszünk majd pótolni, hiszen sajnos már évek óta nem sikerült pilótaként versenyre eljutnom….
Mikor zsiguliztál utoljára?
A Zsiguli számomra is az egyik kedvenc, megfordult pár belőle az udvarunkban, de versenyzésig sosem jutottam el vele. Nálam a kocsi hátul hajt, ezért én a BMW-k mellett döntöttem. Barátaim sokszor kérdezték hogy mi ez a BMW mánia, mit vágok fel stb….
Az igazság, amit ők még 2006-ban méltatlankodva hallgattak az az, hogy egyszerűen a Lada számomra megfizethetetlen. Azóta már több sporttársam belátta ezt, így növekszik szépen a BMW-s tábor kis hazánkban. Visszatérve kérdésedhez, kb. 10 éve nem zsiguliztam semmilyen formában.
Endre barátom meghallgatván siránkozásom hogy kéne menni szilveszterkor, szinte csípőből rávágta hogy "ott a Zsiga, menjetek vele"….. Azonnal ráálltam, hisz sose voltam Zsigával versenyen 🙂
Az autót te készíted fel a versenyre, vagy akitől bérled? Milyen fejlesztésekkel készültök a versenyre?
ÁÁÁ!!! Abból lenne az igazi baj! Ugyanis szerény személyem egy technikai analfabéta 🙂 Nem értek sajna a szereléshez. Szintén önzetlen segítséget kaptam a versenyzésünkhöz, Endre készíti fel a kocsit, Bárdos Peti, Varga Zolli és Nyüzü barátom pedig alkatrészekkel és a versenyen a szereléssel egészíti ki a kis csapatot.
Fejlesztés? Az autó hobbi autónak készült, múlt hét szombaton Gyöngyös-visontán teszteltünk, kocsikáztunk. Ott még hegesztett, azóta pedig egy speer figyel alatta. A futómű beállításait alapjaiban átszabtuk, illetve egy kicsit a belső kezelőszervek is hozzám lettek állítva. Ha ezek fejlesztésnek mondhatóak, akkor ennyi amit tettünk.
Ki lesz a navigátorod? Illetve miért rá esett a választás?
Varga Józsi haverom szó szerint az óvoda óta mellettem van. Együtt nőttünk fel, együtt kezdtük az első versenyautómmal, együtt is folytattuk, aztán itt a pár év szünet után most is ő volt a kézenfekvő. Felhívtam, elmondtam neki hová és mivel, azonnal rávágta hogy természetesen.
Épül már a BMW-m Csernai Zsolti és a Kokoracing műhelyében, remélem a következő esztendőben már ezzel a kocsival több versenyre is eljutunk.
A másodperceket fogod számolni, vagy inkább a közönségnek autóztok?
Másodperceket maximum a rajtban visszafelé, hogy mikor INDULUNK MÁR!!! Sem a technikánk, sem a felkészültségünk, sem a gumijaink nem megfelelőek a komoly versenyzéshez, de igazából nem ez az indok. Ez az év végi party nekünk kimondottan arról szól, hogy jól érezzük magunkat.
Öt autót visz kis csapatunk, Szohr Félix, Keskeny Laci, Káré tesók, Bárdosék, szóval a sátrunkban sütés, főzés, jó hangulat. Jah, és persze kocsizunk is egyet a magunk és remélem a nézők örömére.
Köszönjük támogatóinknak: XLavina – I sint, PM-Peugeot Vác, Lackó-hús, Kokoracing, Csernai sportkarosszéria, Fazekolor, Profitál 2002 Bt és nem utolsó sorban barátaimnak, Varga József, Tóth Endre, Bárdos Peti, Gémes Virág, Varga Zolli, Nyíri Zoltán és persze az én kis feleségem Erika, aki mindég minden körülmények közt mellettem áll.