Formula-E
2016. február 9. kedd, 16:59
Az F1-nek folyamatosan beletörik a bicskája, hogy meghódítsa „a világ fővárosát”, de van egy sorozat, amelyik egy New York-i autóversenyt is könnyedén el tud intézni. Igen, ez is a Formula-E.
Nem kérdés, hogy az elektromos sorozat jelenleg a legfelkapottabb és legnagyobb léptekben fejlődő versenysorozat a palettán, ennek legfőbb jele pedig, hogy a városok tucatjával állnak sorban annak reményében, hogy egy napon az ő utcáikra is ellátogat majd a Formula-E.
A sorozat első embere, Alejandro Agag így azzal a kellemes problémával szembesül, hogy túl sok jelentkező közül kell összeállítania a 2016/17-es szezon naptárát, ami több jelentős változást is hoz majd a jelenleg futó második szezonéhoz képest. Agag máris kivetette a hálóját New Yorkra, ahol tervei szezont jövőre az idényzárót tartanák – amely pozíciót jelenleg London birtokolja.
„Az az álmom, hogy New Yorkban versenyezzünk, és aktívan dolgozom a megvalósításon. Talán helyt kaphatna a verseny a harmadik szezon végén. Persze még sok időnk van addig, de lassan ki kell választanunk a következő évad helyszíneit – és szerencsére izgalmas kínálatból válogathatunk” – nyilatkozta az Autosportnak a spanyol üzletember.
Az első idényhez hasonlóan a második is tíz helyszínt és tizenegy versenyt tartalmaz, de a tervek szerint az idén ősszel kezdődő harmadikban legalább két pályával bővül majd a naptár. Októberben már biztosan érkezik Hong Kong, de Kanada, Svájc és a Közel-Kelet is karnyújtásnyira került ahhoz, hogy magához vonzza a sorozatot. Ezek árán viszont valószínűleg távozók is lesznek: Agag szerint a legbizonytalanabb helyzetben a jelenlegi pályák közül az uruguayi Punta del Este és a kínai főváros, Peking áll. Utóbbit elmondása szerint jövőre is legfeljebb szezonnyitóként tudják megtartani, hiszen később már túlságosan is barátságtalanra fordul az időjárás.
„Tavaly el kellett tolnunk a dátumot, aztán a hétvégén majdnem megfagytunk. És még így is rendkívül szerencsések voltunk, mert az előző hétvége időjárása katasztrofális volt, a következőn pedig már hó borított mindent. Októberben már semmiképpen sem akarunk Pekingbe menni” – jelentette ki.
„Leginkább azt támogatnám, hogy eltoljuk a bajnokság kezdetét novemberre vagy decemberre. Aztán a szezon ugyanúgy június-július környékéig tartana, viszont a versenyek közelebb lennének egymáshoz. Ebben az évben ezt már nem lehet megoldani, de a negyedik szezont mindenképp később szeretnénk kezdeni.”
A későbbi évadkezdés azért is lenne előnyös a Formula-E számára, mert a versenyzők könnyebben köteleznék el magukat az elektromos sorozat mellett. A jelenlegi, őszi kezdés hátránya, hogy az összes többi nagy sorozat még fut abban az időben, így az azokban szereplő pilóták az átfedés miatt nehezebben tudják elkötelezni magukat az elektromos széria mellett. Persze hozzá kell tenni, hogy az FE mezőnyének minőségére jelenleg sem lehet semmiféle panasz.