A Mercedes német versenyzője a második szabadedzésén veszítette el uralmát versenygépe felett, miután jobbhátsó abroncsa egészen egyszerűen szétrobbant a pálya egyik leggyorsabb szakaszán. A Pirelli magyarázata szerint egy külső tényező vezetett a váratlan felületleváláshoz, mások pedig azt is felvetették, hogy az autó padlólemeze, vagy annak egy része vágta ki az abroncsot, a Mercedes viszont cáfolt ezt a felvetést, miután ellenőrizte a kérdéses elemet.
Vettel este még bonyolultabb: az ő autóján a közepes keverék adta meg magát a futam utolsó előtti körében. A négyszeres világbajnok a verseny után meglehetősen ingerülten nyilatkozott, és elfogadhatatlannak nevezte a helyzetet, a Pirelli viszont inkább a Ferrarit okolta, mondván a csapat túl nagy kockázatot vállalt az egy kiállásos taktikával. Sokan azonban kételkednek abban, hogy a gumikopás okozta a bajt: ebben az esetben Vettel ugyanis nem tudott volna olyan versenyképes köröket futni, ráadásul a gumimaradványokból sem derült ki, hogy a futófelület lekopott volna.
Az általában megbízható forrásnak számító motorsport.com szerint a problémák nemcsak a két német pilótát érintették, a hétvége során ugyanis több gumiabroncson is sérülésre, vágásra utaló jeleket fedeztek fel. A beszámoló szerint abban az esetben, ha ezeket a gumikat a versenyen is bevetik, akkor a Mercedes pilótájáéhoz hasonló, vagy akár komolyabb bukásokat is láthattunk volna. A problémák állítólag a hátsó abroncsokkal voltak kapcsolatosak, a Pirelli pedig – bár folyamatosan kutatja az okokat – még nem találta meg, mi okozta ezeket a sérüléseket, vágásokat.
A Pirelli a futam előtt a pálya és a bukóterek felületének megtisztítását kérte a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA), de hasonlóan jártak el az alakulatok is, hiszen a betétfutamokon néhány komoly baleset is történt, a Forma-1-es versenyzők pedig több alkalommal is kiszélesítették a pályát. Ezt Vettel esetében is felhozták lehetséges magyarázatként, a defekt előtti pillanatokban ugyanis ő is szélesen vette a Raidillont (azaz lehet, hogy neki is a törmelékek okoztak gondot), a Pirelli viszont továbbra is kitart azon véleménye mellett, miszerint az ő esetében a túlhasználtság okozta a bajt. A cég sportigazgatója pedig még korábban kijelentette, a két német esete között nem lát hasonlóságot.