F1
2016. szeptember 4. vasárnap, 17:34
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
Olyasmit tett a McLaren Monzában, amit egyébként már három és fél éve nem: megfutotta a leggyorsabb kört. A csapat két világbajnokának eseménydús versenye volt, amely során egymással is csatáztak.
Fernando Alonso az Olasz Nagydíj 51. körében teljesítette a McLaren 154., és önmaga 22. leggyorsabb körét az F1-ben. Persze arról még nincs szó, hogy a wokingiak tempója egy szinten lenne az élmezőnyével, ám a hajrában a pontszerző helyeken kívül tanyázó Alonso a csapattal közösen úgy döntött, hogy kiáll egy új szett szuperlágy gumiért, és tét nélkül legalább tényleg fut néhány gyorskört az MP4-31-gyel.
„Nem volt tökéletes versenyünk. Itt-ott elkövettünk néhány hibát, köztük az első bokszkiállásnál is, amikor a zöld lámpa nem gyulladt ki” – mutatott rá Alonso a különös bokszutcai bakira. „De semmiképpen sem volt meg a tempónk a pontszerzéshez, szóval nem sok különbséget jelentett, hogy a 11. vagy a 14. helyen végzünk. Viszont legalább pozitív szájízzel zárhattuk a versenyt, megfutva a leggyorsabb kört. Az utolsó két körre új gumikat tettünk fel, így kihasználhattam a maximális tapadást. Persze nem sokat számít, csak a statisztikákat szépíti egy kicsit.”
Jenson Buttonnak szintén kalandos versenye volt: egy szörnyű első kör után vissza tudott kapaszkodni a középmezőnybe, és az 1-es kanyarban Alonso ellen is megnyert egy csatát, végül pedig a 12. pozícióban intették le.
„Elkövettem néhány hibát az első körben. Rosszul rajtoltam, aztán az első Lesmóban az egyik Sauber kiszorított a pályáról, egyenesen a kavicságyba. A kör végén az utolsó helyen álltam…” – kezdte Button.
„Ezt követően azonban nem is kívánhattam volna jobbat, mint ami történt. Nagyon jól szórakoztam, és néhány remek előzési manővert is bemutattam, köztük egyet a Parabolica külső ívén is, olyasmi pedig nem történik túl gyakran. Nagyon elégedett vagyok a teljesítményemmel. Az első körben történtek tudatában egyáltalán nem rossz ez a 12. hely, és noha tudom, hogy a sportban nincsen ’ha’, de a rajt utáni események nélkül szerintem az első tízhez is közel kerülhettünk volna.”