Interjú Fernando Alonsóval, aki ezen a hétvégén mutatta be a PUMA új, és egyben a Forma-1 legkönnyebb versenycipőjét.
A következő futam a Monacóban lesz, ahol korábban már sikeres voltál, kétszer is nyertél, 2006-ban és 2007-ben. Mit gondolsz, milyen kilátásaid vannak ebben az évben Monacóban?
Még soha nem volt olyan nehéz megjósolni a verseny kimenetelét, mint ebben az évben, különösen, hogy ez az év még kiszámíthatatlanabb, mint a többi. Már öt különböző győztes volt, öt különböző autóval ebben a szezonban, ezért nem mondhatjuk, hogy van egyértelmű legjobb. A magunk részéről folytatnunk kell az utat, amit az utolsó versenyen, Barcelonában megkezdtünk, figyelembe véve persze, hogy még fenn áll a különbség köztünk és a legjobb között, így folytatnunk kell az autó fejlesztését. Ha minden a terv szerint halad, akkor talán jó eredményt érhetünk el.
Csupán hat pilótának sikerült valaha egymás után háromszor megnyerni a Monacói Nagydíjat. Sportlegendává válnál, ha ebben az évben is sikerülne nyerned?
Nem hiszem, egy győzelem nem változtat semmin. Igaz, hogy a Monacói Nagydíjat megnyerni nagyon szép, de ez biztosan nem elég ahhoz, hogy legendaként tartsanak számon. Az a hat pilóta akikről szó van, szinte figyelembe se veszik ez ilyen statisztikákat.
Sok pilóta a legnagyobb érdemeként emeli ki a Monacói győzelmét. Mitől olyan különleges ez?
Monaco elsősorban teljes koncentrációt igényel, a kezdetektől az utolsó körig. Akár egy apró figyelemelterelés, baki, kicsúszás, ami bármely más pályán csak időkiesést eredményezne, itt ahhoz vezet, hogy a korláton kötsz ki és búcsút mondhatsz a versenynek. Egyáltalán eljutni a célba nagy eredmény. Azonban én személyesen, a 2006-os és 2007-es győzelmeimet nem tartom annyira jelentősnek, mint hazai közönség előtt nyerni 2006-ban Barcelonában vagy a Ferrari hazai versenyén, Monzában, 2010-ben elsőként célba érni. Ezek az érzések sokkal hihetetlenebbek és mindig emlékezetesek maradnak.
Mi a véleményed a szezonról eddig?
A legtöbbet kihoztuk magunkból az első öt futamon, olyan mértékben, hogy már a szezon negyedén túl vagyunk és egyelőre senki sem szerzett több pontot, mint mi. Azonban nyilvánvalóan nem lehetünk elégedetekt az autónk teljesítményével, mi többet vártunk a szezon indulásakor, ezt nem tagadjuk. Tovább kell fejleszteni, és ez az, amit most csinálunk.
A szezon melyik versenyét várod a legjobban?
A két futamot Spanyolországban – amelyek közül az egyik már volt – és az elkövetkezendőt Monzában. Ezeknek az eseményeknek mindig különleges hangulatuk van.
A gyorsaság fontos eleme a szakmádnak, a Forma 1-től független életedben is gyors ütemű az életed, vagy inkább lassítasz néha kicsit?
Attól függ! Ha például a kerékpáromon ülök, akkor is meglehetősen gyors vagyok, de vannak az életnek más elemei is, amiket élveznünk kell egy pillanatra, különösen akkor, ha olyan emberekkel vagyok, akik kedvesek nekem, vagy a legjobb barátaimmal töltöm épp az időt.
Hogyan töltöd a szabadidődet útközben és a versenyek között?
Teljesen normális dolgokat csinálok, mint bármely más korombeli srác. Nem feltétlenül kell a Mont Everest-et megmásznom vagy ejtőernyővel ugrálnom, hogy jól érezzem magam.
Sok sportolónak, például Usain Boltnak is nehezére esik megnyugodni egy verseny után, hiszen még az adrenalin hajt előre. Te is így érzel egy F1 futam után?
A 200km/órás sebesség két órán keresztül valóban nagy adrenalin adagot nyújt! Egy kis időbe telik mire az ember megnyugszik, főleg hogy a kockás zászló után még van dolgunk, először a médiával, majd a mérnökökkel. Aztán végre vasárnap este lehet piheni, de aztán következő nap már a következő versenyre koncentrálsz, ráadásul a Forma-1 szezon nagyon hosszú, februárban kezdődnek a tesztek és november végén végzünk.
A F1 az edzettség magas fokát igényli, milyen tervet követsz te?
Igaz, a mai Formula 1 a fizikai fittség magas szintét igényli és ez egy olyan elem, ami hatással van a végső eredményre. Mindig igyekeztem figyelni erre a területre, a karrierem kezdetétől fogva, és két professzionális segítség is támogatást nyújt ehhez: Fabrizio Borra and Edoardo Bendinelli. A felkészülés formája változik attól függően, hogy a szezon mely szakaszában vagyunk, télen az erőnléten, a versenyek között pedig a kondícióm fenntartásán dolgozunk. Aztán azt is figyelembe kell vennünk, hogy a Grand Prix helyszínei különböző szokatlan időjárási helyzeteket hoznak, például Malaysiában, vagy az időeltolódásokat, így speciális programom van, hogy a hétvégén teljes energiaszinten legyek.
Mi olyan különleges a PUMA evo SPEED Mid Pro versenybakancsban, amit Monacóban fogsz viselni, és hogy segíti elő a teljesítményedet?
A PUMA evoSPEED Mid Pro versenycipő különlegesen lett kialakítva, hogy könnyű legyen és hogy érezzük a pedálokat, miközben tűzbiztonsági előírásoknak is meg kell felelni. A súly szintén fontos a F1-ben, a PUMA jó munkát végzett, a cipő olyan könnyű, amennyire csak lehet. Nagyon jól illeszkedik és rugalmas, ezek a jellemzők mind elősegítik, hogy jobban érezzem a pedálokat és gyorsabban vezessek.
Az evoSPEED Mid Pro versenycipő a legkönnyebb a F1 lábbelik közül, mennyire fontos ez?
Ez a legfontosabb dolog számunkra a F1-ben, minden olyan könnyűre igyekszünk készíteni, amennyire csak lehet és ebbe a ruházatunk is beletartozik. Minden milligramm súly számít, tehát bármi, ami segít az összsúlyt csökkenteni nagyon fontos. A legkönnyebb F1 versenybakancsot hordani magabiztossá tesz, hiszen tudom, hogy mikor beülök az autóba már megtettem mindent, ami segíthet a leggyorsabbnak lenni.
El tudod mondani nekünk hogy milyen érzés az a pillanat mikor a lehető leggyorsabban mész a F1 versenyautóval?
Fantasztikus érzés, az adrenalin, a vidámság, a verseny iránti szenvedély. De számomra nem annyira különbözik attól, amit akkor éreztem, mikor Oviedoban, fiatalkoromban a barátaimmal gokartoztam. Mindig szerettem versenyezni, akármilyen szinten is!