Arany Ászok Amatőr Fociklub – egy mintaértékű kezdeményezés

image

Mintaértékű CSR Projekt kategóriában díjnyertes a Dreher Sörgyárak Zrt. Arany Ászok Amatőr Fociklub programja az MPRSZ CSR Best Practice 2010 pályázat szakmai zsűri értékelése szerint.

Ötödik alkalommal osztotta ki CSR Best Practice díjait a Magyar PR Szövetség azoknak a vállalatoknak, amelyek elkötelezetten, hitelesen, érintettjeiket bevonva nem csak gazdaságilag, de társadalmilag is elismerten működnek. A Dreher Sörgyárak idén ismét elismerésben részesült.

A Dreher Sörgyárak egyik zászlóshajó márkájának, az Arany Ászoknak 2009-ben indult az a hároméves együttműködése azzal a céllal, hogy támogassa az amatőr focicsapatokat, elismerni az egyéni és csapatteljesítményt, építeni a közösségi összetartozást. A csapatok számára a mérkőzéseken elengedhetetlen felszereléseket biztosították, melyre különben a csapatoknak saját erőforrásból nem futotta volna.

2009-ben, a program indulásának évében a Dreher Sörgyárak 885 csapatot ért el, majd az „öregfiúkon” keresztül további 527 csapatot sikerült bevonni. 2010-ben már 5 amatőr megyei bajnokságot és 10 kispályás bajnokságot és több amatőr tornát szponzorált a márka. A programba bevont csapatok száma 2010 végére 1403-ra emelkedett, mely azt jelenti, hogy a magyar amatőr futballpaletta 20 000 játékosát és közel 1,5 millió szurkolót, sportkövetőt sikerült bevonni 17 megyében. Így valódi Arany Ászok Amatőr Fociklub jött létre.

A program fővédnöke Dárdai Pál magyar válogatott labdarúgó volt: „Én is nagy örömmel csatlakoztam az Arany Ászok egyedülálló kezdeményezéséhez, amely által több, mint  1000 amatőr csapat jutott értékes támogatáshoz. Jó látni, hogy újra nő a magyar foci iránti érdeklődés, a szeretet és végre van valaki, aki felkarolja a magyar amatőr focit.”  – nyilatkozta a népszerű focista.

Köztudott, hogy a futball Magyarország egyik legnépszerűbb sportja, nemcsak profi, hanem amatőr szinten is. Minden városnak van legalább egy, amatőr focibajnokságban szereplő lelkes csapata, helyi szurkolótáborral, akiknek a heti társadalmi esemény a meccsre való kilátogatás és az azt követő baráti összejövetel. „A helyi közösségek számára igazi összetartó erővel bír a csapatok egy-egy meccse, így nemcsak a játékosok, hanem a szurkolok is részesülnek a sikerből, az összetartozás érzéséből. A lelkesedés mellett azonban ezeknek a csapatoknak jellemzően semmijük nincs, minimális támogatásból működnek, a fennmaradásért küzdenek, holott az amatőr futball több ezer, mindennap keményen dolgozó ember közkedvelt kikapcsolódása. Az ő sporttevékenységük támogatását kívántuk felkarolni, ahelyett, hogy egy nagy profi bajnokságban szereplő csapatot emeltünk volna ki.” – hangsúlyozta Kovács Ágnes, az Arany Ászok márkamenedzsere.

„Büszkék vagyunk a CSR Best Practice díjra, hiszen már tavaly is elismerést kapott a Felelős Alkoholfogyasztás Programunk, továbbá környezetvédelmi és etikai tevékenységünk is több helyen díjat érdemelt már – ezek az elismerések pedig munkatársaink számára visszaigazolást jelentenek, miszerint mások számára is látható és példaértékű erőfeszítésük, elkötelezettségük és munkájuk.” – tette hozzá Fertetics Mandy, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok és fenntartható fejlődés vezetője.

A verseny zsűri-tagjai:
• Czakó Borbála – a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
• Demcsák Mária – a Piac&Profit magazin főszerkesztője
• Dr. Szeles Péter – a MPRSZ elnöke
• Dr. Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára
• Igaz Zoltán – a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért volt alelnöke

További nyertesek:
• Valóban felelős vállalat kategóriában: Grundfos Magyarország Gyártó Kft.
• Példaértékű CSR-gyakorlat kategóriában: SAP Hungary Kft., Tchibo Budapest Kft., Budapest Bank, KPMG Hungária Kft., Jabil Circuit Magyarország Kft
• Mintaértékű CSR projekt kategóriában: Dreher Sörgyárak Zrt., Jabil Circuit Magyarország Kft, Coca-Cola HBC Magyarország Kft., Coop Hungary Zrt., ARKON Zrt., Budapest Bank Nyrt., Budapest Airport Zrt

Forrás: Jani Kinga