WEC
2015. szeptember 19. szombat, 07:47
Szerző: Balogh Tamás; Fotó: WEC Media
Tovább tart a Porsche Le Mans-ban megszerzett lendülete, hiszen a Nürburgring után Austinban is övék az első rajtsor. A pole-t a korábban hibridhajtási problémákkal küzdő Neel Jani szerezte meg.
A hétvégén a texasi Circuit of the Americas versenypályán vendégeskedik a hosszútávú világbajnokság mezőnye, ahol a nyolc fordulóból álló évad ötödik állomását rendezik a napokban. Az már a szabadedzések alapján is nyilvánvaló volt, hogy a Le Mans-i 24 órást és a legutóbbi, nürburgringi viadalt megnyerő Porsche van a legjobb formában, s végül az időmérőn is az övék lett az első két rajtkocka, ám a pole pozíció sorsa drámai körülmények között dőlt el közöttük.
Neel Jani ugyanis a kvalifikáció elején hibridhajtási problémákkal küzdött, amellyel ideiglenesen csak a negyedik helyet foglalták el a listán. Csapattársa, Marc Lieb azonban már második pozíciót érő időt futott, ám mivel Jani úgy látta, túl közel vannak az Audik, a végén kiment még egy körre, amelynek végén 1:46.018-nál állította meg a stoppert, ezzel pedig a két pilóta leggyorsabb köreinek átlaga már jobb volt, mint a márkatárs Brendon Hartley, Timo Bernhard duóé. „Nem hittem volna, hogy ilyen időre lehetek képes használt gumikon” – mondta el a leintést követően Jani.
A Porschék mögött a két Audi következett a sorban: a 8-as rajtszámú autó (Oliver Jarvis és Loic Duval) szerezte meg a harmadik rajthelyet, míg a bajnokságot továbbra is vezető André Lotterer, Benoit Treluyer páros „csak” negyedikként zárta az időmérőt – utóbbi a kvalifikáció után beismerte, hogy nem állt készen még az edzésre, miután csak kevés kört tudott megtenni a korábbi gyakorlások alkalmával. A Toyoták ezúttal is elmaradtak a két rivális márkától: közülük Sebastian Buemi és Kazuki Nakadzsima végzett előrébb, szűk két tizeddel felülmúlva a Mike Conway, Alex Wurz duót.
Ami a többi kategória küzdelmeit illeti: az LMP2-ben annak ellenére is a Matthew Howson és Richard Bradley által vezetett KCMG-autó szerezte meg a rajtelsőséget, hogy a tréning elején miattuk került elő a piros zászló, amely több LMP1-es versenyző gyorskörét is tönkretette. A GTE Pro kategóriában Richie Stanaway idejének köszönhetően a Ferrari nürburgringi pole-ja után ismételten az Aston Martin zárta az élen a kvalifikációt, míg a GTE Am értékelésében a színész Patrick Dampsey alakulata zsebelte be az első helyet.
Az austini hatórás verseny pontban ma éjfélkor rajtol, s az Eurosport teljes terjedelmében élőben közvetíti.
Az időmérő végeredménye:
1. | Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEB | Porsche 919 Hybrid | LMP1 | 1’46.211 | |
2. | Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEY | Porsche 919 Hybrid | LMP1 | 1’46.375 | +0.164 |
3. | Lucas DI GRASSI, Loïc DUVAL, Oliver JARVIS | Audi R18 e-tron quattro | LMP1 | 1’47.538 | +1.327 |
4. | Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoît TRÉLUYER | Audi R18 e-tron quattro | LMP1 | 1’47.898 | +1.687 |
5. | Anthony DAVIDSON, Sébastien BUEMI, Kazuki NAKAJIMA | Toyota TS 040 – Hybrid | LMP1 | 1’48.990 | +2.779 |
6. | Alexander WURZ, Stéphane SARRAZIN, Mike CONWAY | Toyota TS 040 – Hybrid | LMP1 | 1’49.176 | +2.965 |
7. | Nicolas PROST, Mathias BECHE, Nick HEIDFELD | Rebellion R-One – AER | LMP1 | 1’53.950 | +7.739 |
8. | Alexandre IMPERATORI, Dominik KRAIHAMER, Daniel ABT | Rebellion R-One – AER | LMP1 | 1’54.506 | +8.295 |
9. | Simon TRUMMER, Pierre KAFFER, | CLM P1/01 – AER | LMP1 | 1’55.794 | +9.583 |
10. | Matthew HOWSON, Richard BRADLEY, Nicolas LAPIERRE | Oreca 05 – Nissan | LMP2 | 1’56.834 | +10.623 |