F1
2015. szeptember 23. szerda, 14:22
Szerző: Dezső Attila, Fotó: Red Bull Media House GmbH
Sokan feltehetik a kérdést, hogy miért, annak tükrében, hogy a Red Bull és a Toro Rosso is megszakítja kapcsolatát a franciákkal – ők viszont akkor megújítják F1-es erőforrásukat, ha a partnercsapatok nem fogják azt használni.
Az eredeti tervek szerint már a Japán Nagydíj után, Szocsiban bevetették volna a Renault átalakított erőforrását, de úgy döntöttek Viry-Chatillonban, hogy inkább a szezon utolsó előtti versenyére halasztják a debütálást. Ennek ellenére még az is megtörténhet, hogy sem a Red Bull, sem a Toro nem fogja használni őket, hiszen ezzel rajtbüntetést vállalnának magukra. A Renault azért döntött egyébként a csúsztatás mellett, mert – noha az Orosz Nagydíjra készen lennének – nem lenne elég idejük kipróbálni Szocsi előtt az új elemeket.
„Eredetileg Szocsiban vetettük volna be a motorunk legújabb specifikációját, és az egyes elemei teljesíteni is fogják a kitűzött határidőt” – nyilatkozta Remi Taffin, a Renault pálya menti műveletekért felelős vezetője az Autosportnak. „Egyedül a jóváhagyás hiányzik, hiszen minden részt próbapadra kell vinnünk, hogy ellenőrizzünk azok megbízhatóságát. Ezt nem tudjuk gyorsan megoldani, ezért beletelik egy kis időbe – nagyobb a valószínűsége Austinnak.”
Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat is kicsúszott az idei szezonra kiszabott motorkeretből Monzában, Christian Horner pedig úgy véli, mérlegelni kell majd, hogy megéri-e bevállalni újabb büntetéseket egy erősebb aggregát érekében. „Ez nem fogja befolyásolni a fejlesztési terveinket” – mondta Taffin. „Ha bevetjük az új specifikációt, akkor el kell dönteniük, hogy megéri-e. Ha azt mondják, nem akarják használni, tiszteletben tartjuk majd, de elérhető lesz számukra továbbra is.”
A Renault még egy zsetont sem használt fel erőforrásai fejlesztésére, Taffin azonban nem ad ennek túl nagy jelentőséget. „Nem kell fennakadni a zsetonhasználaton, hiszen van elég belőle, hogy végrehajtsuk a szükséges fejlesztéseket még a szezon vége előtt.