Túl vagyunk az első futamon, de nincs sok idő a történtek elemzésre, figyelmünket máris Malajzia felé fordíthatjuk. Nézzük azért át, kik nyertek és kik vesztettek a hétvégén.
Ahogy Jenson Button az Ausztrál Nagydíj időmérőjén szerepelt, egyértelművé tette, hogy a brit világbajnokot nem szabad leírni. Vettel-szerűen vezette végig a versenyt, a második körre, amikor már lehetett volna DRS-t használni a megelőzésére, már ki is került a zónából, az ötödik körben megfutotta a leggyorsabb időt és már három másodperces előnyben volt Hamiltonnal szemben.
Sikerült megfelelő előnyt kiautóznia az első szakaszban, és még üzemanyagot is spórolt. A biztonsági autót követő újraindításnál is észnél volt, egy kör alatt 2,5 másodpercet vert az üldözőkre, majd sorozatban hat leggyorsabb kört produkált. Abszolút sztárja volt a hétvégének.
A verseny előzése: 25. kör, Kimi Raikkonen és Kamui Kobayashi
A legmutatványosabb előzést a visszatérő világbajnok Kimi Raikkonen mutatta be. A 25. körben Kobayashit Massa és Raikkonen is nyomás alatt tartotta. A japán pilóta a Ferrarival volt elfoglalva a hármas kanyarban, Kimi pedig meglepte: a négyes kanyar külső ívén előzte meg a Sauberest. es ez csak egy volt Raikkonen nagyszerű előzéseiből, Perez megelőzése a hetedik pozícióért folytatott harc közben hasonlóan látványos volt.
Győztesek
Sebastian Vettel
Öröm volt nézni, ahogy Sebastian Vettel Nico Rosbergen bemutatta, hogy bár tavaly nem sokszor kellett megtennie, de képes határozottan és agresszívan előzni. Ha beragad Rosberg mögé, biztos nem jutott volna előrébb a harmadik helynél. Szerencsés volt, hogy bejött a biztonsági autó, de akkor is elvitathatatlan, hogy a középső etapban zseniálisan vezetett.
Lewis Hamilton
Button ismét legyőzte csapattársát, de ez azért még nem lehet a világ vége…harmadik lett, kapott érte egy szép nagy trófeát is, nincs oka a kisfiús duzzogásra. Két pilóta volt, aki átlagon felül teljesítette a futamot, arcuk mégis inkább komor volt, mint elégedett: Lewis Hamilton és Fernando Alonso. Pedig Hamilton nem hibázott. Nem az ő hibája, hogy a McLaren nem a megfelelő abroncsokat tette fel neki, és 1.33-as, 1.34-es köröket ment, míg a többiek 1.32-eseket.
Aztán mikor 1.36-ra nőtt a körideje, végre, Jenson után ő is kapott friss gumikat. Talán a McLarennek jobb lett volna, ha nem vesztegetnek el annyi időt Perez mögött, és vettel nem éri be őket a biztonsági autónak köszönhetően. Láttunk már ilyen bizonytalankodást a McLaren részéről korábban is, a 2007-es Kínai Nagydíjon, amikor Hamilton szintén túl későn jutott az új abroncs szetthez.
Mark Webber
Mark Webber negyedik helye az eddigi legjobb, amit elért hazájában, de az elején biztosan okozott némi fejfájást a csapatának. Tavaly már megszokhattuk, hogy az esetek többségében Vettel mögött végez az időmérőn, két-három hellyel, most ez nem így történt, ami nyilván szép ajándék volt számára a hazai közönség előtt. Az egyik legjobb hazai futamát futotta, és hála a biztonsági autónak, a dobogó sem volt messze.
Fernando Alonso
Annyira rosszul sikerült az időmérő a Ferrarinak, és amennyire sötét felhők gyülekeztek a fejük felett, hogy Alonso ötödik helyezése meglepően jónak értékelhető. Ha nincs az időmérőn elkövetett hibája, minden bizonnyal könnyen bekerült volna a Q3-ba, valahova Rosberg és vettel közé. A következő futamon valószínűleg ennél is többet tud majd mutatni a hagyományos malajziai pályán.
Michael Schumacher
Nagyon kellemes hétvégéje volt a hétszeres világbajnoknak, egészen addig, amíg a váltója fel nem mondta a szolgálatot. Az időmérőn megverte csapattársát, mindenképpen jól indult számára a szezon, leszámítva persze, hogy nem ért célba.
Hamilton órákat vehetne Schumachertől, hogyan nyilatkozzunk flegmán a kiesésünket követően, bár tény, hogy hét világbajnoki trófeával a háta mögött, megengedheti magának, hogy kissé flegmán válaszolgasson a kérdésekre, különösen akkor, amikor hosszú idő után végre a dobogóra esélyesek között hajtott.
Kamui Kobayashi
A japán pilóta küldetése, hogy megnehezítse a visszatérő világbajnokok sorsát. Tavaly számtalanszor hagyta ott a gumik nyomát Schumacher autóján, az idén Raikkonen a kiszemelt. A Sauberes pilóta egyébként a roppant meggyőző hatodik helyen ért célba.
Kimi Raikkonen
Morcosan indult a hétvége, hiszen egy kommunikációs hibának volt köszönhető Kimi Raikkonen rossz startpozíciója. Nem tudta ugyanis, hogy lejár az idő, a csapat pedig elfelejtett szólni, hogy siessen egy kicsit, ha szeretne még egy gyors kört tenni, ha már az előzőt elhibázta. Kell egy kis idő még, míg a helyükre kerülnek a dolgok, de Raikkonen magabiztosan mutatkozott be a hetedik hellyel.
Sergio Perez
Pereznek kitűnő versenystratégiája volt, ami működött is, főleg annak köszönhetően, hogy behajtott a biztonsági autó. Az a négy kör segített Pereznek, hogy spóroljon a lágy gumikon. Még egy kör, és az őrült banda, Ricciardo, Vergne és di Resta elhajt mellette. Így viszont mindkét Sauber pontot szerzett, hisz Perez a 8. lett.
Daniel Ricciardo
Először fordult elő, hogy két ausztrál indult a hazai versenyen, és ráadásul mindketten pontot is tudtak szerezni. Az utolsó körben verte meg csapattársát, és eredménye különösen jónak mondható annak tekintetében, hogy az első körben még orrot is kellett cserélni a Toro Rossón.
Paul di Resta
Eseménydús versenye volt di Restának, különösen, hogy az utolsó körben, a célegyenesben ment el Jean-Eric Vergne mellett, és mindössze egy tizedmásodperccel haladt át előbb a célvonalon, mint az újonc francia.
Pastor Maldonado
Tény, hogy az utolsó körben elszenvedett balesete miatt elvesztette a hatodik helyért járó pontokat, de az biztos, hogy megmutatta a világnak, mire képes a Williams-Renault. Különösen sajnálatos a csapat számára, hogy elvesztették a már-már biztosnak tűnő pontokat, hiszen legfőbb riválisaik, a Toro Rosso, a Force India és a Sauber mind pontot szereztek.
Vesztesek
Romain Grosjean
Romain Grosjean tulajdonképpen azért vesztes, mert akkora nyertes volt még szombaton. Nagyon alkotott az időmérőn, és tekintve Kimi Raikkonen versenytempóját, ha Grosjean nem esik ki, remek harcot láthattunk volna közte és Vettel között.
Felipe Massa
Az abszolút vesztes, aki nem csak a hétvége, de a szezon vesztese is lehet, ha ez így megy tovább. Az csak egy dolog, hogy a Bruno Sennával történt ütközés után kiesett a versenyből, de olyan látványosan volt lassabb csapattársánál, hogy azt nem lehetett nem észrevenni.
Nico Hülkenberg
Ő is nagy reményekkel startolt el az idénynyitó futamon, de neki foszlottak leghamarabb szét az álmai, miután rögtön az első körben összeért Webberrel, és nem volt olyan szerencsés, mint az ausztrál, neki azonnal véget ért a verseny.
Idézetek a hétvégéről
James Allen, a Ferrari kilátásairól: „Egyrészt Alonso képes volt bejönni az ötödik helyre, másrészt Massa….nos ő jelenleg a garázsban van.”
Eddie Jordan, szintén a Ferrariról: „Ez az autó tud versenyezni. Egyik kört teszi a másik után.”
Vitalij Petrov: „Ez egy kormány probléma, de minden rendben. Az az elsődleges cél, hogy befejezzem a futamot.”
Fernando Alonso: „Nagyon elégedettek vagyunk, hogy pontokhoz jutottunk ezen az őrült versenyen.”
Alonso az időmérő kimeneteléről: „Mint tudjuk, kavicsok vannak ott.”
Hegyi Annamária