Retro
2016. május 25. szerda, 18:53
Sennánál senki nem volt sikeresebb Monacóban, a Ferrari nem nyert Verstappen hároméves kora óta, a safety carra nagyobb az esély, mint bárhol máshol – derül ki az F1 honlapjának statisztikáiból.
0 győzelemre sikerült négy monacói pole-ját váltania a legendás Jim Clarknak.
0.215 másodperc döntött Ayrton Senna és Nigel Mansell között az 1992-es Monacói Nagydíjon, mely a verseny legszorosabb befutóját hozta.
2,53 másodpercig tartott a leggyorsabb monacói bokszkiállás – Jenson Button teljesítette a McLarennel tavaly.
3 olyan autó is pontot szerzett az 1996-os futamon, mely meg sem látta a kockás zászlót – hiszen mindössze hárman értek célba, mely a legkevesebb az F1 történetében.
3,6 G erő a legnagyobb, mely a versenyzőkre hat Monacóban.
4. egymás utánimonacói győzelmére készül idén Nico Rosberg – erre korábban csak egy valaki volt képes…
6 ízben tudta megnyerni a Monacói Nagydíjat a legendás Ayrton Senna, s ezzel csúcstartó a pálya történetében. 1989 és 1993 közt csak ő tudott nyerni a Hercegségben, s a sorozat könnyen hetes is lehetne öt helyett, ha 1988-ban nem ütközik falnak közel egyperces vezetés birtokában.
10 alkalommal változott a pálya vonalvezetése 1950 óta, legutóbb tavaly, amikor a 12-14-es kanyar átalakítása miatt három méterrel rövidebb lett a nyomvonal.
14. helyről indulva tudott győzni Olivier Panis az 1996-os monacói versenyen, ami rekordnak számít a nagydíj történetében – nem mellesleg máig ez volt a francia pilóták utolsó győzelme.
15 győzelmet szerzett Monacóban a McLaren, többet mint bármely másik csapat.
50 kilométer per óra sebességnél nem mehetnek gyorsabban a versenyzők a monacói hajtűkanyarban, ha el akarják kerülni a korlátokat – a kormányt pedig ütközésig el kell fordítani.
63. alkalommal látja vendégül Monaco a világbajnokságot – a jelenlegi versenynaptárból a Hercegségen kívül csak Silverstone, Spa és Monza szerepelt az első, 1950-es szezon programjában.
66,6 százalékban legalább egyszer be kellett jönnie a safety carnak az új évezred monacói futamain.
100 kört teljesített Juan Manuel Fangio a leghosszabb F1-es Monacói Nagydíjon – mely 3 órán, 13 percen és 18,7 másodpercen át tartott.
233 körön át vezette folyamatosan a monacói futamot Ayrton Senna 1989 és 1991 között.
295,8 kilométer per órával száguldott a tavalyi Monacói Nagydíjon Sergio Perez, ez volt a versenyhétvége legnagyobb végsebessége.
2001 óta nem nyert a Ferrari Monacóban – akkor Michael Schumacher győzött.
3666 alkalommal vált sebességet (nagyjából) egy pilóta a 78 körös futam során.