Autó
2016. szeptember 1. csütörtök, 13:17
Az intelligens hálózatba kapcsolás kulcsfontosságú az autózás jövője szempontjából. Az Audi már napjainkban is élen jár e területen, és mind tovább növeli előnyét – például az Audi connect első Car-to-X szolgáltatásaival, új infotainment-elemekkel, illetve a HERE automatizált vezetéshez készülő, nagypontosságú digitális térképeivel. A jövő hálózatba kapcsolt autóival az Audi ügyfelei kényelmesebben, biztonságosabban és gazdaságosabban közlekedhetnek.
Az Audi connect minden olyan alkalmazás és fejlesztés közös koncepcióját jelöli, amelyek a jelen és a jövő Audi modelljeit vezetőjükkel, az internettel, a környezeti infrastruktúrával, illetve más járművekkel kötik össze. A négykarikás márka a technika e területén is „teljes gázzal” halad, a holnap autóját teljes egészében az ügyfelek digitális világába integrálva. Az Audi már 2009-ben elindította első digitális információs szolgáltatásait, például a nevezetes pontok (Point-of-Interest) keresése vagy épp az online hírek formájában. Az elkövetkező évek során ezt számos további szolgáltatás egészítette ki, mint például az online közlekedési információk, valamint a Google Earth és a Google Street View képeivel támogatott navigáció. Az okostelefonnal és okosórával igénybe vehető távirányítási funkciók szintén már jó ideje harmonikusan illeszkednek az autók kínálta szolgáltatások közé. Az Audi fejlesztői jelenleg az autó és a környezeti infrastruktúra, illetve az egyes járművek egymás közötti zavartalan hálózatba kapcsolásának fejlesztésén dolgoznak.
Az Audi connect és a kollektív intelligencia
Az új Audi connect SIM-kártya valósággal gyerekjátékká egyszerűsíti az internet-hozzáférést. Az Audi connect szolgáltatásai számára rögzített díjas adatcsomagot tartalmaz, és használatával Európa jelentős részén a roaming-díjak is megtakaríthatók. Fontos segély- illetve asszisztensfunkció a vészhívás és online műszaki segélyhívás rendszere, míg az Audi MMI connect App – olyan szolgáltatásokkal, mint például az Online Media Streaming, a határidőnapló importálása vagy éppen bizonyos funkciók távirányítása – az ügyfél okostelefonját még szorosabban az autó rendszerébe integrálhatja.
A vállalat most indítja útjára az Audi connect fejlesztésének újabb fokozatát, és idén jelennek meg első Car-to-X szolgáltatásai, mégpedig a közlekedési jelzések információi, valamint a veszélyinformáció (Európában), illetve a közlekedési lámpák információi (az Amerikai Egyesült Államokban) formájában. Az autók által önállóan generált adatok intelligens kiértékelésével lépésről lépésre olyan újszerű kollektív intelligencia hozható létre, amelynek segítségével az Audi ügyfeleinek a jövőben kevesebbet kell a közlekedési lámpa piros jelzése előtt állniuk, idejében értesülhetnek a veszélyekről és automatizált vezetés mellett is biztonsággal közlekedhetnek.
A rendkívül gyorsan növekvő adatmennyiség feldolgozása érdekében az Audi új hardver-technológiákba is invesztál, különösen modulrendszerű infotainment-koncepciója (MIB) tekintetében. Ennek következő fejlesztési lépcsője, az MIB2+ már az LTE Advanced mobiltelefon-szabványt támogatja, de az Audi ezzel párhuzamosan az Automotive-Standard LTE-V autóipari szabvánnyal is behatóan foglalkozik, amellyel az autók közvetlen és spontán módon léphetnek fejlett hálózati kapcsolatba egymással.
A tökéletes online-kapcsolat mellett az automatizált vezetés további fontos alapfeltétele a HERE HD Live Map. E speciális térképet – önálló vállalatként – a HERE biztosítja, amely immár egyenlő arányban az Audi, a BMW és a Daimler tulajdona. A HERE HD Live Map nagypontosságú digitális térképet független és folyamatosan bővíthető, illetve aktualizálható platformként alakították ki. Legyen éppen szó autógyártóról vagy autóipari beszállítóról, kommunális közlekedésszervezőről vagy szolgáltatások forgalmazójáról – a HERE az egyes szakterületeken átívelően rendelkezésre áll.
Kezelő- és kijelzőelemek
Az Audi a kezelés és a kijelzés technikáinak területén is új mércét állít fel – olyan megoldásaival, mint például az Audi virtuális vezetőtér (Audi virtual cockpit), az MMI touch, illetve az all-in-touch, valamint a természetes hangvezérlés. Utóbbi a jövőben a felhőszolgáltatások gyakorlatilag határtalan ismeretanyagát is felhasználja. Az Audi virtuális műszerfal (Audi virtual dashboard) révén a vezetőtér is teljes egészében átalakul, és az Audi virtuális vezetőtér mellett két tapintással érzékelhető visszajelzésekkel szolgáló érintőképernyőt is magában foglal, amelyek különböző feladatokat vehetnek át.
E teljes egészében digitális kialakítású kezelési koncepció olyan rendszer alapjait teremti meg, amely optimálisan alkalmazkodik az ügyfelek felhasználási szokásaihoz, valamint intelligens iránymutatásaival és személyre szabható funkcióival valóságos autóbeli személyi asszisztenssé léphet elő.
Virtuális valóság
Az Audi mind szélesebb körben alkalmaz high-tech szimulációs eszközöket, az ügyfelek így már virtuálisan is megismerkedhetnek a márkakereskedésekben az igényeiknek megfelelő autóval – háromdimenziós és 360 fokos megjelenítésben. E high-tech eszköz a műszaki fejlesztés eredeti konstrukciós adataival dolgozik, ahol szintén mind nagyobb jelentőségűek a virtuális valóság eszközei.