F1
2016. július 6. szerda, 13:16
Szerző: Dezső Attila, Fotó: Williams
Ayrton Senna, Emerson Fittipaldi és Nelson Piquet örökségre hamarosan semmivé lehet – Interlagos kiesését már megszellőztették, de a brazil pilóták és támogatók sem biztos, hogy sokáig az F1-ben maradnak majd.
A Brazil Nagydíj F1-es jövője felett maga Bernie Ecclestone kongatta meg a vészharangot – az üzletember szerint Interlagosban késnek a 2020-ig aláírt szerződésben foglalt ígéretek teljesítésével, ez pedig azt eredményezheti, hogy 2016-ban rendezhetik az utolsó F1-es versenyt Brazíliában. Ezzel Felipe Massa, az utóbbi másfél évtized legsikeresebb brazil pilótája is egyetértett, Rohonyi Tamás, a verseny Magyarországról kivándorolt promótere szerint azonban csak Ecclestone szokásos fenyegetését hallhattuk, semmi mást, és a munkálatok egyébként is rendben zajlanak.
Dél-Amerika legnagyobb állama azonban folyamatosan gazdasági nehézségekkel küzd, ami nem csak a futamuk, hanem az ország teljes F1-es részvételét is befolyásolhatja. Jelenleg két brazil pilóta versenyez a Forma-1-ben Felipe Massa és Felipe Nasr révén, de mindkettejük szerződése lejár idén. Persze a Williams pilótáját nem az otthonról érkező pénz tartja a sportágban, Nasrt viszont annál inkább. Rajta keresztül támogatja ugyanis a Banco do Brasil a Saubert – a legnagyobb brazil bank állami többségi tulajdonban van, de még az innen érkező összeg sem garantálja a hinwiliek jövőjét, akiknek a silverstone-i szezonközi tesztről is le kellett mondaniuk.
„Szerintem nagyon szomorú lenne, ha az F1-ben nem lennének többé brazil pilóták, és Brazil Nagydíjat sem rendeznének” – nyilatkozta Massa az UOL Esportének. „Remélem, nem fog megtörténni, de ha mégis, az nem csak Brazília, hanem az egész motorsport számára szomorú lesz.” A Williams-pilóta úgy véli, hogy már csak azért is rossz lenne a brazil pilóták elvesztése, mert országa rajongói csak akkor követnek egy bizonyos sportágat, ha van kiért szurkolni. „Az igazat megvallva, sosem néztem szörfözést életemben, de nemrég megtettem, mert egy brazil is indult. Nálunk így megy ez.”
Persze Massa szerint is a brazíliai gazdasági helyzet okolható a problémákért. „Tudjuk, hogy a motorsport régóta válságban van nálunk, és ha ez történik, az lesz az eredménye, amit mondtam. Nagyon fontosak az alapok, bármelyik országban” – tette hozzá a tizenegyszeres futamgyőztes.