Az FTR is drágának találta a CRT motort

image

Az FTR egyelőre befagyasztotta a királykategóriás CRT-s versenygépével kapcsolatos projektjét, ugyanis az angol cég túl drágának tartotta a motor fejlesztését, amelyhez egy Aprilia RSV4 erőforrását párosították.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy hiába a költségcsökkentés jegyében megszületett szabályok, illetve „felemás” CRT motorok, nem sokkal kerül olcsóbba egy ilyen gép, mint egy elviekben jóval versenyképesebb prototípus motor, vagy legalábbis annak a bérlése. Erre ezúttal az FTR nagyfőnöke, Steve Bones erősített rá, aki elmondta, hogy dolgoztak ugyan egy CRT motoron, azonban a magas költségek miatt egyelőre pihentetik a dolgot. „Az erőforrásokkal kapcsolatban számos lehetőséget megvizsgáltunk, de végül is az Aprilia Superbike motorja mellett tettük le a voksunkat, természetesen az elektronikával együtt. Véleményünk szerint ez a csomag már a Superbike-ban is igen versenyképes, így joggal gondoltuk, hogy a fejlesztések a megfelelően szinten vannak. Ennek ellenére azonban a motorblokk szempontjából továbbra is elég magasak a költségek, így azt a döntést hoztuk, hogy egyelőre pihentetjük a projektet.” – magyarázta Bones, majd így folytatta: „Sajnos jelen pillanatban az emberek nemigen tudják, hogy hova és mibe biztonságos, valamint kifizetődő, pénzt invesztálni. Természetesen vannak olyanok, akiket érdekelne a projektünk, azonban az idő nagyon szorít így már nincs nagyon lehetőségünk ismét munkába állni.” – nyilatkozta az FTR főnöke. Ahogyan tehát azt feljebb is említettük, az FTR egy Aprilia RSV4-es motorblokkját felhasználva készített volna egy CRT motort, amit elvileg a Gresini Racing használt volna a királykategóriában. (A Gresini csapattal kapcsolatban szó volt már Moriwaki vázat Aprilia RSV4 erőforrással ellátott versenygépről, illetve a Honda Superbike motorjáról is.) Azt egyébként továbbra sem tudni, hogy Fausto Gresini alakulata milyen motort fog használni 2012-ben Marco Simoncelli gyári Hondája mellett, hiszen a HRC csak az olasz versenyzőnek biztosít motort a következő szezonra, legalábbis az olasz csapaton belül.