F1
2016. április 10. vasárnap, 07:29
Szerző: Gobodics Tamás, fotó: dppi
Pat Symonds, a Williams F1-es technikai guruja beszélt arról, hogy mennyivel bonyolultabb és izgalmasabb az, ha három keverék közül lehet választani – úgy véli, hogy pár futam alatt ezt is meg fogják tanulni.
Pat Symonds, a Williams technikai guruja szerint élvezetes az, hogy idén már három gumikeverék közül lehet választani egy-egy hétvége folyamán még akkor is, ha Felipe Massa szerint a csapat rossz stratégiát választott Bahreinben az előző hétvégén. A brazil pilóta úgy fogalmazott, hogy a rossz döntések miatt nem végzett az első ötben – Symonds rámutatott, hogy miért is nehéz jól kalkulálni jelenleg.
“Én élvezem a helyzetet, de a srácok, akik döntenek, valószínűleg nem” – nyilatkozta a Williams szakembere. “Én szeretem ezt, az ilyen szabályt, az extra tényezőt, ami nagyobbá teszi a kihívást. Ez nem csak azt nehezíti meg, hogy melyik fajtából hány darabot válassz, az is nagyon fontos hogy tudd, hogy hogyan lehetsz versenyképes vasárnap. Most tudnod kell, hol tartasz. Ez az alapvető dolog, teljesen más stratégiát kell válaztanod a 15. helyről mint a hatodikról és ez egy új dimenzió, mert nem elég annyi, hogy a szuperlágy 1,2 másodperccel gyorsabb a lágynál és kész. Hűvös pályán teljesen más, forró pályán teljesen más, több üzemanyaggal teljesen más, új dolgokat kell elemezni és ez kihívás” – elemezte a helyzetet Symonds.
“Látjuk, hogy milyen abroncsokat lehet választani és ahogy kiderül, hogy ki hogyan döntött, már kezdjük is a szimulációinkat. Innentől lehet kalkulálni, hogy ki hogyan csinálhatja a dolgokat, láthatjuk, hogy teljesen más stratégiát választ a Mercedes és a Ferrari. Egész hétvégén számolsz, elemzel és összeáll a fejedben a kép, hogy ki milyen gumit hagyott meg vasárnapra és ezek alapján mi lehet a stratégia. Persze az utolsó pillanatban mindig változhatnak a dolgok…
“Most hosszabbak a szimulációink, mert több a lehetséges forgatókönyv. Kell egy pár futam, de tanulni fogunk és az alap mindig az, hogy tudd, mennyire vagy versenyképes. Azt viszont tudni kell, hogy az első gumiválaztásokat még akkor kellett megtennünk, amikor nem láttuk a valós erőviszonyokat…”