A Szocsi előtti utolsó szakaszon két orosz versenyző kapott főszerepet az autóknál és a kamionoknál is. A hatodik napot két részre osztották, de egy szakasznak számított az összességében 168 kilométeres szelektív.
Meglepetésre az orosz Vladimir Vasiljev másfél perccel jobb időt ért el, mint Peterhansel, ami azért nem szokott sok versenyzőnek sikerülni.
A G-Force pilótája az egész versenyen Zheludov (Nissan Frontier) árnyékában versenyzett, de ma számára termett babér, nem is akármilyen.
A legjobb orosz csapatnak nem alakult túl jól eddig a Selyemút rally, hiszen Gadasin motorproblémák miatt kénytelen volt feladni a küzdelmet, majd pedig Bogdan Novytskyi is kiesett a versenyből. Egyetlen talpon maradt párosuk viszont a Sztavropol-Maykop közötti szakaszon némileg feledtette az eddigi keserű tapasztalatokat, mivel gyorsan rá tudott hangolódni a szelektívre és szakaszgyőzelemmel ajándékozta meg a csapatát. Nem csökkenti érdemeit, de hozzásegítette az első helyhez, hogy Peterhansel (Mini) defektet kapott, Zheludov-nak melegedett a motorja. Vasiljev 1 perc 14 másodperccel előzte meg a franciát, és 6 perc 48 másodperces előnyt gyűjtött az összetettben az élen álló Holowczyc-csal (BMW) szemben. Az X-Raid BMW-s versenyzője továbbra is megnyugtató, két órás előnnyel várja a szombati utolsó szelektív szakaszt.
Ismét Mironenko (BMW) volt az élen állók közül a legszerencsétlenebb. A második szakaszon gyors tempó mellett az autó megcsúszott a sárban, és a két hátsó kerékkel beleesett egy mély árokba. Orral felfelé kapaszkodva várták a versenyzők, hogy valaki gyorsan kisegítse őket a bajból, és aki ezt megtette nem más volt, mint a kamionos kategóriát vezető Kabirov a Kamazzal. Mironenko a 18. helyen ért be végül, és 25 percet vesztett ezzel a szerencsétlen manőverrel. Sokkal rosszabb is lehetett volna az eredménye, ha Kabirov nem áll meg segíteni neki, így is át kellett engednie a nehezen megszerzett negyedik helyet a Mitsubishis Vadym-nak.
A kamionoknál folytatódott a Kamazosok fölénye, és újabb versenyző aratott szakaszgyőzelmet az orosz csapatnál. Ezúttal Ayrat Mardeev volt a leggyorsabb, és ezzel az ötödik elsőséget gyűjtötte be a hatból a Kamaznak. Mardeev csak 21 másodperccel ért el jobb időt, mint Hans Stacey, valamint 2 perc 48 másodperccel előzte meg Kabirovot, aki Mironenko-nak segített. Továbbra is az orosz Kamazos áll az élen, igaz, hogy ma 16 percet veszített az előnyéből, de még így is 43 perc 19 másodperccel vezeti a kamionos kategóriát. A harmadik helyen a cseh Ales Loprais áll közel másfél órás hátránnyal. Kovács Mikiék a 16. helyen fejezték be a napot és összetettbeli helyezésük is ugyanez. A céljuk most már mindenképpen az, hogy befejezzék a versenyt, de nagyon élvezik a Selyemút rallyt. A terep kezd ismét európaivá válni, de most már visszafogottan és okosan versenyeznek.
Szombaton, a 2011-es Selyemút rally zárónapján inkább az etap lesz mérvadó, ugyanis a mezőny 340 kilométert autóik, hogy elérjen Szocsiba, útközben pedig megtesz majd egy 16 kilométernyi záró szelektívet.
Forrás: Székely-Nagy Katalin